Jönnek a reklámok a Threads-re is
A Threads kódjában már vannak hirdetésekre utaló nyomok, noha a Meta állítja: egyelőre nem tesztelik a reklámok megjelenítését a platformon. Az viszont biztos, hogy ez nem marad mindig így.
A jelek szerint már nem sokáig marad reklámok nélkül a Threads, a Meta ugyanis már megkezdte a reklámmegjelenítés előkészítését ezen a platformon is. Alessandro Paluzzi, aki gyakran szúr ki kiadás előtt álló funkciókat az egyes appokban, ezúttal is szemfüles volt, és rá tudta kényszeríteni a Threads mobilalkalmazást arra, hogy egy bejegyzés szponzoráltként jelenjen meg a platformon. Megállapításait publikálta is:
Palluzzi mellett több más szakember is talált hasonló nyomokat a Threads kódjában. Ez persze nem jelenti azt, hogy a reklámok holnap már meg is fognak jelenni a platformon, de az megállapítható, hogy a Metánál már kísérleteznek vele a mérnökök. A TechCrunch megkeresésére Alec Booker, az Instagram szóvivője közölte: jelen pillanatban nem tesztelik a hirdetéseket a Threadsen, és nincs is arra vonatkozó idővonaluk, hogy monetizálják a platformot.
Mark Zuckerberg, a Meta vezére is hasonlóképp fogalmazott korábban a befektetőknek, kiemelve, hogy előbb le kell fektetni az alapokat, és ki kell építeni a lehető legnagyobb felhasználói bázist – csak ezután lehet rákanyarodni a bevételszerzésre. Az Instagram vezetője, Adam Mosseri pedig úgy nyilatkozott áprilisban, hogy egyértelműen tervben van a reklámok megjelenése a Threadsen. A HVG megjegyzi: mindez logikus is.
Hiszen egy ilyen platform fejlesztése és működtetése jelentős összegeket emészt fel, arról nem beszélve, hogy a Meta célja más cégekhez hasonlóan a bevételszerzés, ehhez pedig a legrövidebb út az, hogy hirdetéseket tesznek a platformra. Dacára annak, hogy az Instagram szóvivője tagadta, nagyon úgy tűnik, hogy az alapok már megvannak a Threads kódjában ehhez, és csak idő kérdése, hogy mikor élesíthetik.
Korábban egyébként arról is beszámoltunk, hogy rég nem látott funkció érkezik az Instagramra. Mint kiderült, a közösségimédia-platform új funkcióval bővül, ami a Myspace hasonló funkciójára emlékeztethet. Továbbá arról is írtunk, hogy a Netflix után a YouTube-nál is drágulás jön: jelentősen megugrik októbertől a YouTube Premium ára. Az ezzel kapcsolatos részletekre ebben a cikkben tértünk ki bővebben.