Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,56 Ft
Euró
391,96 Ft
Font
457,87 Ft
Bitcoin
64,080 $

A megfelelő reakcióidővel megelőzhető lehetett volna az M1-esen történt tömegbaleset

Ám ez még a magukat tapasztaltnak tartó sofőrök esetében sem mindig van meg.

Herceghalom, 2023. március 11. Összeroncsolódott gépjármûvek az M1-es autópályánál Herceghalomnál, ahol öt kamion és 37 autó ütközött össze, mindkét irányban lezárták az autópályát 2023. március 11-én. A balesetben érintett öt kamion és 37 személygépkocsi közül 19 jármû kiégett, és összesen 26 ember sérült meg. Közülük hatan életveszélyesen, heten pedig súlyosan sérültek. MTI/Lakatos Péter
Baleset

Bense Róbert

Szerkesztő

Kőrös András, a Hungaroring Groupama Tanpálya szakmai vezetője szerint elkerülhető lehetett volna a szombati tömegbaleset, amennyiben a kellő reakcióidő mellett a megfelelő követési távolságra is figyeltek volna a sofőrök.

„Ilyenkor ugyan nem látjuk, mi történik előttünk, viszont magát a ködfoltot már távolabbról is észlelhetjük, és fel tudunk rá készülni az első és legfontosabb, hogy ebben az esetben az autópályákon megszokott tempót a lehető leghamarabb csökkentsük le. Ha nem is padlófékkel, de intenzív lassítással” – mondta Kőrös az Indexnek.

„Ez amiatt nagyon fontos, mert még óránkénti 90 kilométeres tempónál is másodpercenként 25 métert tesz meg egy gépjármű, és ha figyelembe vesszük, hogy egy-egy ilyen ködfoltos vagy porfelhős szakaszban – még ha pár száz méterről is van szó – gyakorlatilag vakvezetésben vagyunk, pár tizedmásodperc is sokat jelenthet” – tette hozzá.

A követési távolság döntő fontosságú

A szakértő szerint a vezetéstechnikai oktatásokon gyakorta találkozik azzal a problémával, hogy még a rutinos autóvezetők sincsenek tisztában a követési távolság fontosságával, melyet nem méterben, mindinkább másodpercben célszerű mérni.

Ugyanis csak ahhoz legalább két másodperc kell, hogy biztonságosan tudjunk reagálni a váratlan szituációkra, akár a vészvillogó bekapcsolásával, akár az ezt követő lassítással. Úgy vélekedik, hogy amennyiben a hatóságok nagyobb figyelmet fordítanának a követési távolság betartására, úgy az ehhez kapcsolódó balesetek száma is csökkenésnek indulna.