Őrjöngő utasok miatt kérnek segítséget a BKV-sofőrök
A Magyar Narancs arról számolt be, hogy egyes esetekben nagyon megnehezítik a problémás utasok a munkát a BKK vezetői számára, akik kevés joggal rendelkezhetnek ahhoz, hogy megvédjék magukat.
A Magyar Narancs arról számolt be, hogy egyes esetekben nagyon megnehezítik a problémás utasok a munkát a BKK vezetői számára, akik kevés joggal rendelkezhetnek ahhoz, hogy megvédjék magukat.
A BKV vezetői időről időre stresszhelyzetnek vannak kitéve egyes utasok miatt, akik között még mindig vannak szabályszegők. A koronavírus idején ez különösen veszélyes lehet, hiszen sok ember egészségéről van szó, és a maszk viselése kötelező a járatokon. Ilyen időjárás vár ránk a hét első felében
Néhány hete például egy őrjöngő utassal gyűlt meg a baja az egyik sofőrnek Budapesten a Thököly úton. Az ügyben érintett utas nem volt hajlandó maszkot viselni, és ebből lett a konfliktus. A Magyar Narancs videót is közölt a cikkében, amiben jól hallani az őrjöngő, szitkozódó utast.
A busz vezetője először nyugodtan próbálta kezelni a helyzetet, és közölte az utassal, hogy ha nem visel maszkot, el kell hagynia a járművet. Volt azonban egy pont, amikor a vezetőnél betelt a pohár, aki fizikai védelmet kér a munkáltatójától, hogy a megfelelő módon tudja végezni a munkáját.
A lap kérdésére elmondta, hogy ez a helyzet már nem tartható, és az ötletek között megemlítette egy őr állítását is a járatokra, akik ezekben az esetekben el tudnának járni. A BKV elmondása szerint nem tapasztalnak kiugró eseteket a járványidőszak során.
Az igaz, hogy napi szinten tapasztalni vitákat a maszkviselés hiánya miatt, de havi szinten csak néhány esetben számolnak be intézkedést igénylő helyzetekről. Az is kiderült, hogy a korábbi hasonló esetek során, amikor komolyabb vita alakult ki, az sem volt összefüggésbe hozható a maszkhasználattal.
Így változott megyénként a koronavírus-fertőzöttek száma hétfőre
A BKV természetesen rögzíti, dokumentálja ezeket az eseteket, mint az a fentebb olvasott statisztikából is kiderült, miközben azt várják, hogy a diszpécserek, és az utasok kezelni tudják ezeket a konfliktusokat. A járművezetők bántalmazásának száma sem mutatott szignifikáns emelkedést az elmúlt évhez képest, de az tény, hogy növekedés látható.