Nyaralásból rémálom: listán az öt legbosszantóbb szállodai szokás, jobb kerülni őket
Egy utazási szakértő elárulta, mi az öt legrosszabb dolog, amivel egy vendég bosszantani tudja a másikat, de még akár a személyzetet is.
A szállodákban töltött időről elsőre egy pihentető élmény, egy kellemes kikapcsolódás és a végtelen nyugalom juthat eszünkbe, ám a valóság sokszor egészen más. Előfordulhat ugyanis, hogy egyes vendégek bizonyos dolgokkal megzavarják mások nyugalmát, vagy akár még a személyzetet is bosszantják. Egy utazási szakértő felsorolta, mi az öt legrosszabb dolog ebből a szempontból: elsőként a lökdösődést említette a büféasztalnál. Mint fogalmazott, elég bosszantó lehet, hogy miközben türelmesen kivárjuk a sort, egy másik vendég elénk tolakszik. Ez elég udvariatlan és igazságtalan azokkal szemben, akik már egy ideje sorban állnak. Ráadásul semmi értelme a tolakodásnak vagy az előrefurakodásnak, mert a szálloda személyzete folyamatosan feltölti a készleteket, így nem kell attól tartani, hogy a legjobb finomságok hamar elfogynak.
A másik problémás dolog, amikor a szülők, nagyszülők hagyják szabadon szaladgálni a gyerekeket. Az természetesen szuper, hogy együtt nyaralhat a család, de ha a kicsiket magukra hagyják, az egyrészt zavarhatja a többi vendéget, és akár veszélyes is lehet számukra. Sok all inclusive szállodában van gyereksarok vagy elérhetők a legkisebbeknek szóló foglalkozások, amennyiben a felnőttek némi csendre és pihenésre vágynának. De a listára a napozóágyak foglalása a medencénél is felkerült. Sokan azt gondolják, hogy korán kell kelniük és lefoglalniuk maguknak vagy a családnak egy, esetleg több napozóágyat, különben nem jut számukra hely. Ám ez a gyakorlatban azt is szokta jelenteni, hogy egy medence melletti szék vagy ágy egész nap foglalt, holott valójában alig használják azokat.
Valójában úgy helyes, ha csak addig használjuk a székeket, amíg tényleg szükségünk van rájuk. Mindemellett a hangos zenéből is szoktak problémák lenni. Fontos kiemelni, hogy nem helyénvaló olyan eszközöket használni a közösségi helyeken, ami megzavarhatja mások pihenését, beszélgetését, vagy bármely más időtöltését. A legjobb az, ha például zajszűrős fejhallgatót választunk, így olyan hangosan élvezhetjük a zenét, amilyen hangosan csak szeretnénk, vagy ha épp másféle eszközzel rendelkezünk, arra a rövid időre lejjebb tekerjük a hangerőt. Végül az ötödik, ami szintén bosszantó szokott lenni, amikor a vendégek nem hagyják el időben a szobát – írja a Roadster az Express cikke alapján.
Az, hogy valaki olykor a kelleténél tovább marad egy hotelszobában, gyakori jelenség, ám komoly kellemetlenséget jelenthet a szálloda számára, főleg akkor, ha a következő vendég már megérkezett és szeretné használatba venni a szobát, hiszen ezért fizetett. Így aki nem szeretné már reggel elhagyni a kivett szobát, kérjen késői kijelentkezést, amihez a személyzet legtöbbször szívesen alkalmazkodik. De a kijelentkezés után sok helyen azt sem bánják, ha a vendégek a recepciónál hagyják a csomagjaikat, s addig is nyugodtan eltölthetnek még egy kis időt a hotelban. Illetve plusz egy tipp: ne hagyjuk a táskánkat a büféasztalnál. Többen is azt hihetik, hogy mivel a hotel területén belül van, a táska biztonságban van, bárhol ott hagyhatják, például helyfoglalás céljából, amíg megpakolják a tányérukat a reggelihez.
Ám az így eltulajdonított értékekért a szálloda legtöbbször nem vállal felelősséget, ne adjunk hát okot a rossz szándékú vendégeknek, hogy visszaéljenek a helyzettel. De ha már a kikapcsolódásról van szó: utazási szakértők korábban összefoglalták, mivel tudunk sok pénzt megspórolni a nyaralásra. Fontos, hogy kezdjük el időben, minél hamarabb megtervezni az utazást, mert így lesz időnk kivárni a legjobb ajánlatokat is. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, mik most a slágerországok a magyarok körében. Mint kiderült, április és június között Egyiptom a legfelkapottabb úti cél, de sokan döntenek a városlátogatások mellett is.