Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Két nehéz év után most sem lélegezhet fel a magyar autóipar

Két nehéz év után most sem lélegezhet fel a magyar autóipar

Két nehéz év után most sem lélegezhet fel a magyar autóipar
Fotó: Unsplash

A covid-járvány, az ukrajnai háború és a forint-euró árfolyam növekedése miatt egy olyan helyzet alakult ki, ahonnan még lejjebb visz az út.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) nemrégiben közölte, miszerint az idei első háromnegyed év adatai alapján nyilvánvalóvá vált, hogy két nehéz év után most sem lélegezhet fel az autóipar.

A cikk a videó után folytatódik

Az év első kilenc hónapjában 85 769 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami azt jelenti, hogy 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac, ám a tavalyi azonos időszakhoz képest az elektromos autók száma jelentősen nőtt, közel másfélszer annyi, 3437 új elektromos autót regisztráltak eddig.

Ennek ellenére a regisztrált új autók mindössze 4 százaléka tisztán elektromos, illetve hasonló arányt képviselnek a tölthető hibrid modellek is, így az MGE arra számít, hogy az elektromos autók és a hibridek részarányának növekedése lassulhat a közeljövőben.

A használt személyautók forgalma 99 292 darabos behozatallal alig változott éves összevetésben, és június óta a tavalyi szint alatt van, a visszaesés oka pedig elsősorban a forint-euró árfolyam növekedése – írta a hvg.hu.

Az MGE éves szinten 125 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolt a januári előrejelzésében, bár ez még a háború kitörése előtt és a járvány lecsengése után volt, amikor többen is abban bíztak, hogy a piac helyre fog állni.

Ám immár nyilvánvaló, hogy a helyzet idén sem fog javulni, ráadásul a piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakába jutott, beleértve a javítási szolgáltatásokat is, amihez a csip-és alkatrészhiány, valamint az ellátási láncokban kialakult káosz is tetézett az ukrajnai háborúval.

A márkaimportőrök már csak jelentős csúszással tudják teljesíteni megrendeléseket, miközben a kínálat szűkült, a modellválaszték hiányos lett, erre való tekintettel nagyon is úgy tűnik, hogy az autópiac további visszaesésére kell számítani.