Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
371,98 Ft
Euró
398,34 Ft
Font
471,86 Ft
Bitcoin
66,633 $

Kiderült, harminc autóból mennyi bukik meg a műszaki vizsgán

Egyre nő azoknak a személyautóknak a száma, amelyek nem felelnek meg a legalapvetőbb kívánalmaknak sem.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

A közlekedési minisztérium adatai alapján 2022-ben csak az autók 3,02%-át nyilvánították alkalmatlannak a műszaki vizsgákon, ám 2023-ban ez a szám már 3,14%-ra emelkedett. Hogy mi állhat a hirtelen növekedés hátterében? Egyrészt az, hogy egyre inkább elöregszik a hazai autópark: míg 2021-ben 15 év volt az átlagéletkor, addig egy évvel később már 15,8. Nyilván a járművek korosodása is hozzájárul a műszaki állapot romlásához, ám vannak más tényezők is.

Az Infostart a vezess.hu cikkére hivatkozva azt írja, az egyik ilyen, hogy a Covid idején nagyon sok tulajdonos elodázta az autója karbantartását, amely által a műszaki vizsgára már egy valamelyest elhanyagolt járművel érkezett. De a járvány miatt leromlott gazdasági helyzetben sokan elhalasztották a régi autójuk cseréjét is, ami szintén tovább növelte a rossz állapotú autók számát. Mindemellett egyéb tényező is megdobhatta a bukott műszakis autók számát: Soron kívül Fideszes önkormányzati képviselő az egyik áldozat, akit halálos áramütést ért meggyszedés közben

Mégpedig az, hogy lelepleződött az egyik központi vizsgaállomáson, éveken át működő korrupt társaság. Legutóbb már 58 ember ellen emelt vádat a Központi Nyomozó Főügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadása és más bűncselekmények miatt. A vádirat szerint 39 ügyintéző közel 58 ezer autó levizsgáztatásáért mintegy 300 millió forint kenőpénzt adott át 16 vizsgabiztosnak. De volt azóta már másik súlyos lebukás is, ezúttal vidéken – emelik ki.

A vesztegetési ügyek felgöngyölítése nyilván hozzájárult ahhoz, hogy a vizsgaállomásokon a korábbinál alaposabban nézik át a járműveket és szigorúbban döntenek, ha valamilyen hibát találnak. A vezess.hu szerint nagy kérdés, hogy hoz-e hasonló változást a közlekedési minisztérium által a nyárutón elkezdett, most tavasszal is meghirdetett KRESZ-reform. Az biztos, hogy nagyon sokat kell még várni a válaszra: a tárcavezető 2025. március 31-ig tesz javaslatokat az új szabályozás kialakítására, emellett tény, hogy akkor még csak a javaslatoknál tartanak majd.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy egy tavaly szeptemberi felmérés alapján elkeserítő adat látott napvilágot a magyar háztartásokban lévő autókkal kapcsolatban. De a válaszok alapján azt is megmutatkozott, hogy az átlagos hazai autótulajdonos évente mennyi pénzt szán karbantartásra, s mennyit szánna arra, hogy új kocsira cserélje jelenlegi járművét. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, mi az, amire sok hazai autótulajdonos nem figyel, pedig a javíttatás sokba kerülhet.

Ilyen szabályok mellett kerül sor a Biden-Trump vitára

Egyre több információ lát napvilágot a közelgő vitáról.