A DK kampányfőnöke költött a legtöbbet Magyar Péter támadására a Facebookon
Többet, mint amennyit Vitézy Dávid vagy Karácsony Gergely összesen.
Egy hónap alatt a Facebookon a második legtöbbet költő ellenzéki politikussá lépett elő Molnár Csaba. A Meta Ad Library összesítője szerint az elmúlt 30 napban több mint 7 millió forintért hirdetett a közösségi oldalán, aminél többet csak párttársa, Dobrev Klára szánt hirdetésekre a kormánytól független oldalon, egészen pontosan 14 milliót. Ez kampányidőszakban nem túl meglepő, ám a 24.hu számításai szerint a DK alelnöke, EP-képviselője 125 hirdetésből 114-et szentelt Magyar Péterre. Számokra lefordítva mindez azt jelenti:
Molnár, aki a DK-MSZP-Párbeszéd közös lista kampányfőnöke is egyben, eddig a hirdetési kiadásainak 92%-át, vagyis legalább 6,5 millió forintot fordított a Tisza Párt alelnökét hiteltelenítő posztokra, többet, mint amennyit Vitézy Dávid (6,2 millió), Karácsony Gergely (3,3 millió) és Donáth Anna (1,9 millió) ugyanennyi idő alatt összesen elköltött a Facebookon – emelik ki a cikkben. Ezzel párhuzamosan a Diákhitel Központ egykori vezetője is egyre hangosabban kritizálja a DK-t, amelyet a közelmúltban elkezdett „kék Fidesznek” nevezni.
Vélhetően a Gyurcsány-párton belül Molnár Csabának jutott a feladat, hogy fideszesezze és jobboldalizza Magyart, és ezzel távol tartsa a DK-s szavazóbázistól – vélekedik a lap. Majd azzal folytatják: Molnár április előtt három és fél hónapig nem adott fel hirdetést. Azonban a DK-s kampánynyitó óta felpörögtek a facebookos költései, amit az is bizonyít, hogy csak az elmúlt hét napban 3 milliót költött el a platformon. Dobrev Klára viszont ennél is többet költött, bár ő látványosan kevesebbet foglalkozik Magyarral.
Az elmúlt harminc napban feladott 246 hirdetéséből mindössze 43-ban említette a politikust név szerint, és további 19-ben tett rá utalást – részletezik a cikkben. Mindemellett hangsúlyozzák: ám a DK-s költekezések eltörpülnek amellett, hogy a Fidesz és a kormányközeli entitások ez idő alatt mennyit költöttek a közösségi platformon. Ugyanis az elmúlt harminc napban a Fidesz 76,6 milliót, Szentkirályi Alexandra 52,6 milliót, Orbán Viktor 35 milliót költött hirdetésekre, míg Magyar Péter a színre lépése óta még nem adott fel hirdetést a Facebookon.
Korábban egyébként azt is megírtuk, hogy Dobrev Klára elismerte, hajlandó lenne együttműködni Magyar Péterrel. Mint mondta, „mindenkivel hajlandó kooperálni, aki Orbán Viktor rendszerét akarja lebontani”. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy megvalósul Vitézy kívánsága, élőben vitázhat Karácsonnyal a Partizánban: Vitézy Dávid és Karácsony Gergely élő adásban feszülhet egymásnak, ami az elmúlt időszak egyik legnézettebb műsora lehet, míg Szentkirályi Alexandra valószínűleg nem lesz ott.