Mesterséges intelligenciával javíthat a játékok nehézségén az EA
Sokan úgy gondolják, hogy bizonyos játékok túlságosan egyszerűek vagy éppen ellenkezőleg, felettébb könnyűek, ezért az Electronic Arts segítségül hívta a mesterséges intelligenciát a nehézségi szintek finomítása érdekében.
Sokszor alapvető gondot jelent egyes game-ek nehézsége, ezt a gyakori problémát azonban általában patchekkel és update-ekkel javítani szokták, bár ez a módszer nem mindig kifizetődő.
Az EA szintén így járt el, viszont legújabb ötletük alapján a szintmérést a jövőben nem maguk a játékosok végeznék el, hanem egy algoritmus, ami felhasználók alapján különböző módon változtatná meg a game-ek nehézségét és bonyolultságát.
A Game Rant információi szerint az EA több szabadalmat is levédetett az illetékes hivataloknál, melyek arra engednek következtetni, hogy népszerű sportjátékaik, úgymint a FIFA és a Madden szériához tartozó alkotásaik esetében hamarosan alkalmazhatják az új technológiát.
Ha az AI érzékeli, hogy meglehetősen könnyedén végzünk egy-egy kihívással vagy küldetéssel, akkor azzal arányosan fogja megváltoztatni a körülményeket, hogy éppen mennyire hajtottunk például az adott mérkőzésen.
Mindezekből kifolyólag eltűnhetnek a játékokból a frusztráló elemek anélkül, hogy ezzel kemény perceket és órákat okoznának a gamereknek, miközben maradna kihívás a különféle módokban, így a játékok alapvető esszenciája sem veszne el.
A rendszer valószínűleg egy saját 3D modellezést fog végrehajtani az idő alatt, míg a játékos végigvisz egy-egy pályát, vagy lejátszik egy meccset, ezután alapos elemzést követően határozza majd meg a következő szinteket.