Magyarországon is emeli árait a Coca-Cola
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója egy interjúban beszélt az áremelésről.
Békefi az indexnek beszélt arról, hogy a céget érintő gazdasági kihívások miatt az áremelés elkerülhetetlen. Elárulta, hogy a Coca-Cola Magyarország rezsiköltségei az elmúlt évhez képest megduplázódtak.
„Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult” – mondta az ügyvezető igazgató.
„Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt” – tette hozzá.
Elmondta, hogy a szénsavas üdítők 2022-ben csaknem 26%-ot drágultak, a fogyasztók kosarába pedig a korábbiaknál egyre gyakrabban kerülnek alacsonyabb árú, saját márkás, illetve nagyobb kiszerelésű termékek.
A Coca Cola HBC Magyarország Kft. 2021-ben 126,7 milliárd forint nettó árbevételt ért el, tavaly pedig tovább növelte piaci forgalmát és részesedését – írta a 24.hu.