Egyre nő a karácsonyi vásárok népszerűsége
Egy új felmérés szerint a karácsonyi vásárokon standokat felállító kézművesek éves bevételének akár fele is az év utolsó heteiben keletkezhet.
Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány senior elemzője, Németh Viktória volt az Inforádió vendége, ahol a karácsonyi vásárok egyre nagyobb jelentőségéről beszélt Európában, egyre nagyobb népszerűségük révén egyre többet nyomnak a gazdaság terén is a latba.
Bár a legtöbben a plázákban szokták elintézni a karácsonyi ajándékok vásárlását, ez a vásárok jelentőségén nem változtatott, sőt, egyre fokozódik, elsősorban azért, mert az utóbbi években turisztikai látványosságként élik másodvirágzásukat ezek az ünnepi rendezvények.
Erről az elemző ismertetett egy Nagy-Britanniában készült felmérést, amely szerint még csak harminc karácsonyi vásár volt a szigetországban 2007-ben, ez a szám azonban tíz évvel későbbre már százra nőtt. Arról, hogy milyen hatása lehet ennek, Németh így beszélt az interjúban:
„Nemcsak arról van szó, hogy kisvállalkozók, kézművesek jól járnak, köréjük már komoly szervezőmunka kapcsolódik, a biztonsági szervezetektől a takarításig, a promócióig nagyon sokrétű az a gazdasági szektor, amelynek mind bevételt, mind foglalkoztatást jelentenek ezek az események.”
Azt is elmondta, hogy a budapesti karácsonyi vásár sorozatban negyedszer végzett egy felmérésen, amely a legjobb európai eseményeket veti össze, de hozzátette, lakosságarányosan is előkelő helyen végezne, ebben az összevetésben elsősorban nyugat-európai országok vannak az élen.