Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

A magyarok közül sokan komoly költekezésekre készülhetnek az év végén

A magyarok közül sokan komoly költekezésekre készülhetnek az év végén

A magyarok közül sokan komoly költekezésekre készülhetnek az év végén
Shutterstock/Illusztráció

A MediaMarkt friss, országos reprezentatív kutatása szerint a magyarok csaknem fele az utolsó negyedévben nagyobb értékű elektronikai termék beszerzését tervezi, és sok esetben a vásárlásra szánt összegek meghaladják a 100 ezer forintot.

„A vásárlást tervezők körében a legnépszerűbb az okostelefon és a laptop vagy asztali számítógép, ezeket szorosan követi a televízió és a kisebb háztartási gépek, mint a kávéfőzők vagy a robotporszívók.” A korosztályos bontásból jól látszik, hogy eltérő igények mozgatják a piacot.

A cikk a videó után folytatódik

A 30–50 év közötti aktív korosztály 15 százaléka okosórát vagy aktivitásmérőt vásárolna, míg a 30–39 éveseknél a praktikum dominál: 32 százalékuk kis háztartási gépet tervez beszerezni. A legfiatalabbak, a 16–29 évesek körében a szórakozás kerül előtérbe, hiszen 18 százalékuk játékkonzolt vagy gaming kiegészítőt venne.

A finanszírozási szokásokban jelentős különbségek vannak. „Bár a magyarok 60 százaléka a meglévő megtakarításaihoz nyúl karácsonykor, a részletfizetési megoldásoknál eltérőek a preferenciák. Míg a 60 év felettiek szinte teljesen elzárkóznak a hiteltől, a 16–29 évesek 24 százaléka már a rugalmas, ‘Vedd meg most, fizess később!’ (BNPL) típusú konstrukciókat részesíti előnyben.”

A vásárlást tervezők 26 százaléka 100 ezer forintnál többet szán egy-egy új műszaki termékre, minden tizedik pedig akár a 250 ezer forintos lélektani határt is átlépné. A döntéseket az év végén a hűségprogramok is erősen befolyásolják: a válaszadók több mint harmada már tagja valamelyik műszaki áruház klubjának.

Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt marketingigazgatója így fogalmazott: „A vásárlók egyre tudatosabbak, de a generációk teljesen másképp értelmezik a tudatosságot. Míg az idősebbek a jól bevált, önerőből történő vásárlást preferálják, addig a Z generáció számára egy rugalmas, digitális fizetési megoldás jelenti az okos döntést.”

Liner/MTI