Megcsappant a magyarok vásárlási kedve, a koronavírus-járvány lehet a hibás
A hazai üzletek összbevétele június 11. és július 9. között jelentősen megemelkedett a járvány előtti állapotokhoz képest, ám ez nem jelenti azt, hogy több árut is vittünk haza.
A júniusi árstatisztikák alapján rengeteg terméknél mértek drágulást, leginkább az étolaj (25,5 százalék), a dohányáru (19,7 százalék), a kerékpár (11,4 százalék), a járműüzemanyag (24,2 százalék), a tanszer, írószer (10,3 százalék), valamint a virág, dísznövény (16,1 százalék) ára nőtt meg.
A Blokkk hírportál szerint az online kasszaadatokból az derül ki, hogy a drágulás elvitte a növekményt, de a webáruházak szokásos emelkedése a júniust egy szerény bővülés köré húzza.
Júliusban az a kép rajzolódik ki, hogy a hőségben és a drágulás közepette az emberek nem vásároltak annyit, mint régebben.