Szoboszlai lehet az új marketingkirály a Liverpool Adidas-korszakában
A Liverpool FC jelentős váltást jelentett be mezszponzorációs szerződésében, ugyanis a Nike helyett az Adidas lesz a klub hivatalos sportszergyártó partnere a következő szezontól egy évi 60 millió fontos megállapodás keretében.
A nagy múltú egyesület visszatérése az Adidashoz tökéletesen illeszkedik a nemzetközi labdarúgás üzleti trendjeihez, amelyben a sportszergyártók között folyamatos versengés zajlik a legnevesebb klubok megszerzéséért. A váltás kapcsán az InfoRádió megkereste Szabados Gábor sportközgazdászt, aki részletesen elemezte a helyzetet.
A szakértő szerint a klubok mezszponzorváltása mára bevett gyakorlattá vált a futballvilágban. „Nyilván ez is egy üzleti kapcsolat, és értelemszerű, ha jön egy jobb ajánlat, akkor váltanak”, mondta Szabados, aki azt is kifejtette, hogy ezek a szerződések általában négy-öt éves időtartamra szólnak.
A sportszergyártók számára kulcsfontosságú, hogy sikeres csapatokkal működjenek együtt, hiszen ez garantálja termékeik népszerűségét. Az értékesített mezek bevételének jelentős része, mintegy 90 százaléka a gyártót illeti meg, míg a klubok ebből szerényebb részesedést kapnak.
A szerződés azonban nem csupán a mezértékesítésről szól. A gyártók számára legalább ennyire fontos az egyéb termékek forgalmának növekedése is, bár kétségtelen, hogy a klubhoz köthető árucikkek eladása generálja a legnagyobb forgalmat.
NE HAGYD KI
Szoboszlai növekvő szerepe
Mohamed Salah várható távozásával új korszak kezdődhet a Liverpoolnál, ugyanis könnyedén elképzelhető, hogy Szoboszlai meze lesz az egyik legkelendőbb a szurkolók körében. Szabados szerint Szoboszlai Dominik marketingértéke folyamatosan növekszik: „Szoboszlai Dominik most már valóban azon a szinten van, hogy ő is a legjobbak közé lép elő, nemcsak játékteljesítményben, hanem eladhatóságban, marketingértékben is.”