Kritikák kereszttüzébe került az Apple „pusztító” iPad reklámja
Sokaknál kiverte a biztosítékot a kultúra megsemmisítését ábrázoló reklám.
Az Apple, amelyet részben hatékony és stílusos marketingjéről ismerünk, kedden mutatta be legújabb reklámját, amelyben egy ipari prés számos kreatív tárgyat – köztük könyveket, festékesdobozokat, szobrokat és zenei hangszereket, például zongorát és gitárt zúz össze, hogy bemutassa az új, rendkívül vékony iPadet. A reklám aláfestő zenéjének Sonny & Cher „All I Ever Need Is You” című dalát választották.
A reklámban megjelenő iPad Pro azonban nem aratott osztatlan sikert. A közösségi médiában sokan „pusztítónak” nevezték a hirdetést, mondván, hogy az emberi kreativitás és kulturális eredmények szimbólumait áldozza fel a felhasználók megnyerése érdekében.
Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook kedden osztotta meg a reklámvideót X-en, amely azóta 44 millió megtekintést ért el. Az Apple szóvivője egyelőre nem reagált a videóval kapcsolatos negatív visszhangokra, így arra sem, hogy sokan azt szeretnék, ha visszavonná azt a technológiai óriás.
Adam Singer, az AdQuick hirdetéstechnológiai cég marketingvezetője az X-en úgy fogalmazott: „A reklám tökéletes metaforája a mai kreatív sötét kornak: hangszereket, örömteli/tökéletlen gépeket, művészetet préselünk össze egy lélektelen, posztmodern, csak olvasható eszközzé.”
Noha a reklám valóban erősen kifogásolható, maga a termék kifejezetten jól sikerült, ráadásul a meggyőző teljesítményt újrahasznosított alumínium és minden eddiginél keskenyebb dizájn mellett sikerült összehozni. Az új iPad Pro-ról szóló írásunkat itt találjátok.