A magyarok többsége hajlandó megfizetni a környezetkímélő csomagolást
Kissé meglepő, hogy ez az eredmény Magyarországon született, ezzel együtt viszont hatalmas előrelépést jelent a tudatosabb életmód felé.
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. kutatása szerint fontos szempont a hazai vásárlóknak, hogy környezetkímélő csomagolású terméket válasszanak. A felmérés rávilágított, hogy a magyarok 73 százaléka törekszik a fenntarthatóbb életmódra, illetve igyekeznek változtatni meglévő szokásaikon – számolt be a Blikk.
A kérdőív egyik fontos aktualitása a világjárvány, ami jelentősen növelte a környezettudatosabb szemléletmód terjedését, a válaszadók 10 százaléka ugyanis a pandémia kitörése óta nagyobb figyelmet fordít a fenntarthatóságra.
Ebbe ugyanúgy beletartozik a szelektív hulladékgyűjtés, a csomagolóanyagok, dobozok újrafelhasználása, vagy éppen a már említett környezetbarát csomagolású termékek választása. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka nem tulajdonít ezeknek szerepet.
Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója szerint a válaszadók 62 százaléka szerint a papír és a hullámkarton áll a környezetbarát csomagolások élén, melyek egyébként is teljes mértékben újrahasznosíthatóak.
Ezt követi az üveg (20%), majd a fém (5%), a lista végén pedig 2-2 százalékponttal a még manapság is túlságosan népszerű műanyag, valamint hungarocell áll. A reprezentatív felmérés szerint a hazai vásárlóközönség egyharmada előnyben részesíti azon gyártók termékeit, melyek környezetbarát csomagolást alkalmaznak, 74 százalékuk pedig hajlandó akár többet is fizetni ezekért.