Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
368,84 Ft
Euró
393,44 Ft
Font
459,58 Ft
Bitcoin
62,199 $

Kormány nélküli elektromos autót szeretett volna piacra dobni Elon Musk

A Tesla vezérigazgatóját állítólag saját vállalatának mérnökei beszélték le az ötletről, miszerint a Model Y gépkocsikat volán nélkül kellene árusítani.

Unsplash
Külföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Talán mondanunk sem kell, hogy az egész eset mögött az önvezető üzemmód bevezetésének lehetősége állt, Elon Musk ugyanis szentül meg volt győződve róla, hogy az Autopilotot olyannyira kifinomulttá tehetik, hogy feleslegessé válhat a kormány az autók utasterében.

A The Wall Street Journal riportere, Tim Higgins legújabb könyvében Elon Muskról és üzleti vállalkozásairól írt. Többek között azt is megosztotta az újságíró a nyilvánossággal, hogy miként kellett meggyőzniük a Tesla szakembereinek a techgurut arról, hogy nem szabadna eltávolítani a kormányt, ezzel ugyanis emberi életeket sodorhatnak veszélybe. Soron kívül Skatulya I. címmel megjelent Azahriah új albuma

A teljesen autonóm, önjáró autók ötlete még mindig technológiai álomnak minősül, még maga Musk is beismerte nemrég, hogy sokkal nehezebb megalkotni ezt a mesterséges intelligencia által működtetett szoftvert, mint azt korábban gondolták, hovatovább figyelmeztette a Tesla-tulajdonosokat, hogy ne bízzanak meg maradéktalanul az önvezető üzemmódban.

Ez teljesen eltérő magatartás Musk részéről, hiszen 2015-ben és 2016-ban még azt hangoztatta, hogy 2017-re már tele lesz önjáró gépkocsikkal a világ, 2019-ben pedig arról beszélt, hogy 2020-ig autonóm, algoritmus által vezérelt taxik járhatják majd az utakat.

Az áttörés és a nagy változás végül nem következett be, és bár az Autopilot térnyerése azóta valóban megfigyelhető, korántsem örvend akkora népszerűségnek, mint azt eleinte prognosztizálták, sőt egyes esetekben éppen arra buzdítják a sofőröket, ha tehetik, csak a legvégső esetben használják az önvezető módot.

Korábban több ízben is az Autopilotot vonták felelősségre egy-egy halálos balesetnél, ám mindig kiderült, hogy maga az autó vezetője volt a ludas, hiszen az ajánlások és javaslatok ellenére rábízta magát a rendszerre, ami a gyártó figyelmeztetése alapján korántsem biztonságos.