Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kirúgta az ügyfélszolgálaton dolgozók többségét, chatbottal helyettesítette őket

Kirúgta az ügyfélszolgálaton dolgozók többségét, chatbottal helyettesítette őket

Kirúgta az ügyfélszolgálaton dolgozók többségét, chatbottal helyettesítette őket
Fotó: Unsplash

Elmondása szerint idővel mindenki az ő példájukat fogja követni, de talán mégsem kellett volna eldicsekednie ezzel az interneten.

Suumit Shah, a Dukaan nevű, indiai székhelyű e-kereskedelmi platform 31 éves vezérigazgatóját sokan kritizáljak amiatt, hogy az ügyfélszolgálaton dolgozó alkalmazottainak 90%-át kirúgta, majd egy mesterséges intelligenciával működő chatbottal helyettesítette őket.

A cikk a videó után folytatódik

„Idővel mindenki ezt fogja csinálni, nem csak mi. Bár azt el kell ismernem, hogy talán túlságosan őszinte voltam, amikor megosztottam mindezt a Twitteren”

– fogalmazott.

Majd azt is hozzátette, hogy ez a drasztikus leépítés egy nehéz, de szükséges döntés volt, mivel a cég nem állt túl jól anyagi szempontból. Most azonban havi 100 dollárból fedezni tudja az ügyfélszolgálat költségeit, vagyis ebből a szempontból mindenképp megérte változtatni.

Ám állítása szerint nem csak neki, hiszen a chatbotnak köszönhetően 1 perc 44 másodpercről nullára csökkent az ügyfelek várakozási ideje az első válaszra, a megkeresések teljes ügyintézési ideje pedig 2 óra 13 percről csupán 2 perc 13 másodpercre esett – írta az Origo a Futurism beszámolója alapján.

Az egyelőre nem világos, az ügyfelek mennyire elégedettek a chatbottal, ám olyan is volt, aki inkább lemondta a prémium előfizetését, miután nem tudott dűlőre jutni a technológiával. „Próbáltam többször is módosítani a kérdéseimen, hátha úgy jobban megérti, mit szeretnék, de nem kaptam rendes válaszokat. Ettől frusztrált lettem és inkább feladtam” – mondta.