A kínai babatermékeket gyártó cégek is küzdenek a népességcsökkenéssel
Olyan drasztikusan csökken a népesség Kínában, hogy a helyi babatermékeket gyártó cégek inkább a külföldi vásárlókra összpontosítanak.
A Reuters jelentése szerint egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a kínai baba- és gyermektermékgyártók, hiszen javarészt ők érzik meg igazán az ország népességének tavalyi, történelmi mértékű csökkenését. A belföldi eladások ugyanis folyamatosan csökkennek, így a cégek új bevételi források kiaknázására törekednek.
Részben a felnőtteknek szánt termékekkel való diverzifikáció a terv, miközben igyekeznek nyitni a tengerentúli piacok felé is, és növelik a kínálatot a külföldi vevők számára. A hongkongi tőzsdén jegyzett Health and Happiness (H&H), mely bevételeinek közel felét babatermékekből, például tápszerekből, élelmiszerekből és pelenkákból szerzi, épp egy ilyen vállalat.
Akash Bedi ideiglenes vezérigazgató elárulta, a Dodie pelenkamárka bevétele tavaly 12 százalékkal esett vissza Kínában, miután a születési ráta újabb rekordalacsony szintre történő csökkenése súlyosbította a túlkínálatot, ezzel együtt pedig drasztikusan csökkentek az árak is.
Bedi megosztotta, a H&H számára a kialakult helyzet nyomán idén és azután is a globális terjeszkedés és a diverzifikáció a prioritás, hozzátéve, hogy a vállalatnak már sikerült ellensúlyoznia a pelenkák iránti kereslet csökkenését a Swisse márkájú vitaminokkal és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó felnőtt táplálkozási üzletág globális bevételének 12,5 százalékos növekedésével.
Az Euromonitor kutatása szerint a kínai bébiételek és pelenkák piaca 37,9 milliárd dollárral a világ legnagyobbja, mely a globális eladások mintegy harmadát teszi ki évente. Csakhogy a hat évtizede nem látott masszív kínai népességcsökkenés már most érezteti hatását az országban, szakértők előrejelzései szerint pedig a piac idén először zsugorodásnak indul. Az idei 37,6 milliárd dollárra történt visszaeséssel együtt a piac 2025-re várhatóan 2 százalékkal 37,2 milliárd dollárra zsugorodik.