Lemásolta egy kínai vállalat a Tesla Cybertruckját
A kínai EdisonFuture elektromos autókkal foglalkozó startup által készített új villanypickup koncepció szinte ugyanúgy néz ki, mint Elon Muskék futurisztikus járműve.
Az EF1-T néver keresztelt elektromos és napelemes teherautó múlt héten debütált a Los Angeles-i Autókiállításon. A jármű formája hátborzongatóan hasonlít a Tesla jövőre megjelenő Cybertruckjához – alapvetően egy klónról van szó, egyetlen jelentős különbséggel: egy napelemes tömböt tartalmaz, amely a teherautót közvetlenül napenergiával tölti fel, ami a vállalat szerint napi 56 kilométeres hatótávolságot biztosíthat.
Nehéz érdemi véleményt alkotni egy olyan teherautóról, amely még nincs a fogyasztók kezében, viszont érdekes látni, hogy az EV-cégek kacérkodnak a fedélzeti napelemek ötletével, amelyek elképzelhetően fontos puzzle-darabkái lehetnek a teljes töltési infrastruktúrának – írta az Autoweek.
A vállalat „Armadillo Armor”-nak, vagyis „tatupáncélnak” nevezi azt a részt, ahol a napelemek kitárulkoznak, majd később szétterülnek, hogy felfogják a lehető legtöbb napsugarat, és megvédjék az autóban utazókat. Csak reméljük, hogy tartósabb, mint a Cybertruck állítólag golyóálló üvege, amelyet a Tesla első bemutatójának estéjén összetörtek.
A Tesla jelenlegi kínálatában nem szerepelnek a fedélzeti napelemek, bár legalább egy startup megpróbált közösségi adománygyűjtéssel finanszírozni egy utólagos módosítást a járműveihez, amelyet egy mutatós renderfotóval reklámoztak.
A lap elemzése szerint az elektromos autógyártók problémája az, hogy a pickupok szerelmeseit rávegyék az olyan merész tervezésű teherautók megvásárlására, mint a Cybertruck vagy az EF1-T. A Ford, a GM és a GMC hagyományosabb stílusú elektromos teherautói sokkal hamarabb kerülnek piacra, mint a Tesla vagy az EdisonFuture, és további jó hír számukra, hogy így is rengeteg előrendelést kell teljesíteniük.