Kína: 10 éve nem volt olyan alacsony az okostelefon-eladások száma, mint tavaly
A leszállított készülékek száma 286 millió volt, szemben a korábbi év 329 milliójával, s ennyire rossz eredményt utoljára 2013-ban regisztráltak.
Az IDC piackutató cég adatai szerint a kínai okostelefon-eladások száma 13%-kal csökkent éves szinten, s ez az elmúlt évtized egyik legnagyobb visszaesésének tudható be, amelynek hátterében a vásárlók óvatosabb költekezése áll.
A leszállított készülékek száma 286 millió volt, szemben a korábbi év 329 milliójával, s ez azt is jelenti, hogy a 2022-es teljes értékesítési volumen annyira alacsony volt, mint 2013-ban, amikor az éves eladások szintén 300 millió alá estek vissza.
Majd hozzátették, miszerint a Vivo volt az egyik legkelendőbb márka tavaly, 18,6%-os piaci részesedéssel, bár a kiszállított mobiltelefonok száma 25,1%-kal csökkent az előző évhez képest – számolt be a Reuters.
A második legnépszerűbb márka a Honor volt, s a kiszállított készülékek száma 34%-kal nőtt, viszont korábban nem teljesítettek valami jól, így ez csak kisebb sikernek tudható be, a harmadik helyre pedig holtversenyben az Apple és az Oppo került.
Az Apple eladásai 4,4%-kal csökkentek, s ehhez köze lehet annak is, hogy korábban lezárást rendeltek el Csengcsou városában, ahol az egyik legnagyobb iPhone gyár található, ugyanis az üzemben erőszakos tüntetések törtek ki, bár azóta javult a helyzet.
Az IDC információi alapján az is kiderült, hogy a kiszállított okostelefonok száma globálisan 1,2 milliárd volt 2022-ben, ami 2013 óta a legalacsonyabb volt, emellett több mint 11%-os visszaesést jelent éves szinten.