Kiderült, hogyan készülnek a karácsonyi szezonra az áruházláncok
A negyedik negyedév a koronavírus-járvány ellenére is erős lehet a bolthálózatok számára, egyes esetekben a teljes forgalom akár 40 százalékát bonyolíthatják le ebben az időszakban.
A negyedik negyedév a koronavírus-járvány ellenére is erős lehet a bolthálózatok számára, egyes esetekben a teljes forgalom akár 40 százalékát bonyolíthatják le ebben az időszakban.
A Tescónál azzal számolnak, hogy a novemberi és decemberi hetek idén is meghatározóak lesznek – írja az Infostart hírportál. A SPAR képviselői elmondták, az október-decemberi szezon 27-28 százalékos részarányt hozott, így most is ezt szeretnék elérni, az Auchannál pedig 40 százalékkal kalkulálnak.
A járványhelyzet miatt a Lidlnél arról számoltak be, hogy az emberek tudatosabban vásárolnak. Az Aldinál szintén hasonló jelenséget tapasztaltak – habár kevesebbszer látogatták meg a vásárlók a boltokat, annál több pénzt költöttek.
Vészjósló lehet a karácsonyi időszak előtt, hogy idén a pandémia első hulláma alatt húsvétkor kisebb volt a költekezési kedv. Azt egyelőre nem tudják megjósolni, miként alakulhat pénzügyi szempontból a december, azzal viszont tisztában vannak, hogy húsvétkor kijárási tilalom volt érvényben, karácsony ezzel szemben központi ünnep az emberek életében.
Minden áruházlánc készül a fokozott keresletre, a kapacitásukat is megnövelték, ezért elvileg nagyobb fennakadásokra nem kell számítani. A SPAR és az Auchan egyaránt bizakodó az októberi forgalmat látva a november és a december kapcsán. Az Aldinál sincsenek megijedve, ugyanis úgy gondolják, hogy az ünnepi forgalom nagy mértékben nem fog eltérni az előző évi vásárlási láztól.