Két multi is bojkottálta a Facebookot
Az elmúlt évek során egyre növekedett azon vélemények száma, akik hevesen kritizálták a Facebookot, amiért nem tudja rendesen kiszűrni a gyűlöletkeltő, és félrevezető tartalmakat a platformjukon, amihez most két multinacionális vállalat is csatlakozott.
Az elmúlt évek során egyre növekedett azok száma, akik hevesen kritizálták a Facebookot, amiért nem tudja rendesen kiszűrni a gyűlöletkeltő és félrevezető tartalmakat a platformjukon, amihez most két multinacionális vállalat is csatlakozott.
Nemrég ugyanis bejelentette a brit-holland Unilever – ami többek között a Dove, az Axe, a Rexona, a Globus, a Knorr, és a Lipton gyártásáért is felel – hogy csatlakozik más márkákhoz, és az év végéig mindennemű reklámtevékenységet felfüggeszt a Facebook platformjain. Ennek hatására a Facebook részvényei 8.3%-ot zuhantak, amivel 56 milliárd dollárt csökkent a cég piaci értéke.
Ugyanazon a napon a Coca-Cola szintén bejelentette, hogy legalább 30 napig minden közösségi média felületen leállítja a hirdetéseit arra hivatkozva, hogy minden közösségi média vállalat köteles sokkal nagyobb mértékű transzparenciát és felelősségre vonhatóságot tanúsítani. Véleményük szerint a rasszizmusnak semmi helye a világban, így az online térben sem.
A Facebook vezére, Mark Zuckerberg megpróbálta szétoszlatni a nagyvállalatok aggodalmait egy dolgozókkal tartott kérdezz-felelek során, ahol a reklámra és tartalomra vonatkozó szabályokban változásokat jelentett be, ez azonban nem győzte meg a kritikusokat. A Rágalmazás Elleni Liga (ADL), a bojkott egyik meghirdetője „gyengének” nevezte Zuckerberg változtatásait:
A Facebook megpróbálta zárt ajtók mögött lerendezni ezt az ügyet, állítólag arra kérték a hirdetőket, ne hangoztassák ennyire azt a narratívát, hogy a céget nem érdekli a gyűlölet és a diszkrimináció elleni harc. Egy hirdetőpartnereknek kiküldött email szerint a cég jelezte, javítottak már a gyűlöletbeszédet szűrő szoftverjükön, valamint a választási időszakban is jobban oda fognak figyelni.