A felhasználók kétharmada ugyanazt a jelszót használja több platformon is
A hitelesítő adatok biztonságáról szóló új elemzés riasztó számadatokat tár fel, például azt, hogy a felhasználók több mint 65 százaléka ugyanazokat a jelszavakat használja újra és újra.
Míg az azonos jelszót vagy jelszóváltozatot ismételgetők 92 százaléka tisztában van a kockázattal, 65 százalékuk mégis újra használja a fiókok jelszavait, ami drámaian megnöveli az érzékeny adatok kockázatát – derül ki a LogMeIn által készített jelentésből.
A LogMeIn felmérése szerint az ügyfelek jól tudják, hogyan kell biztosítani a jelszavukat és hogyan lehet minimalizálni a kockázatokat, ennek ellenére mégis a korábban használt jelszavakat választják újra. A 2021-es jelentés szerint az adatok többségének érzékenységét megdöbbentő mértékben, 85 százalékban emberi tényező okozza, a jelszavas védelem szükségessége pedig továbbra is létfontosságú, a támadások megnövekedett száma miatt. A vállalat megállapította:
A több mint 3500 nemzetközi, Indiát is magában foglaló dolgozó szakember körében végzett felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek 68 százaléka erősebb bankszámla-jelszavakat hoz létre, de csak 32 százalék jelezte, hogy erős munkahelyi fiókjelszavakat hoz létre. A szakértők azt tanácsolják, hogy minden online szolgáltatáshoz és fiókhoz erős, egyedi jelszavakat használjunk. Egyes online szolgáltatásokba való belépéskor a túl rövid vagy túl egyszerű jelszavakat egyébként is elutasítják.
Még ha nagyon összetett jelszóval rendelkezünk is, amelyet senki más nem tud kitalálni, ha ugyanazt a jelszót használjuk több fiókhoz, akkor is veszélyeztetjük fiókunk biztonságát. Ha például hackerek hozzáférnek az egyik szolgáltatáshoz, akkor potenciálisan hozzáférhetnek a többi online fiókhoz is, ha ugyanazt a jelszót használtuk. Ha minden egyes fiókhoz egyedi jelszót használunk, akkor a többi fiókot is megvédjük, még akkor is, ha az egyik szolgáltatás veszélybe kerül – írja a cybersecuritylog.com.