Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Japánban futurisztikus megoldást találtak az iskola miatt szorongó gyermekek számára

Azon gyermekek, akiket szorongással tölt el, ha iskolába kell menniük, ezentúl nem kell személyesen megjelenniük az intézményben, helyettük ugyanis egy robot vesz részt az órákon.

...svg content...Fotó: Unsplash/Andy Kelly
Technológia
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A Mainichi japán lap szerint a délnyugat-japán város, Kumamoto iskolai körzete hamarosan lehetővé teszi, hogy egyes diákok „telepresence robot” segítségével járjanak órára, egy lenyűgözően futurisztikus törekvés keretében, hogy kezeljék az iskolai körzet iskolalátogatási problémáját, mely a hatóságok szerint drasztikusan súlyosbodott az elmúlt néhány évben.

Egy tisztviselő a lap megkeresésére az egészen újszerű megközelítés kapcsán megosztotta:

„Amellett, hogy a robotok segítségével megtekinthetik az órákat, a diákok szabadon mozoghatnak a térben, és saját akaratuk szerint kommunikálhatnak másokkal. Remélhetőleg ez segíthet csökkenteni a lógós diákok mentális korlátait.”

A gyakorlatban pedig mindez úgy néz ki, hogy a guruló talppal ellátott robotokhoz egy táblagép van rögzítve, így a diákok otthonról irányítják a robot mozgását, és a nap folyamán videóchaten keresztül kommunikálhatnak a többiekkel, illetve tanáraikkal.

A jelentés szerint a a kerület szerint a város területén található általános és középiskolákban összesen 2760 diák „nem vett részt az órákon a 2022-es tanévben”, ez a szám pedig 2018 óta évről évre emelkedett, amikor a városban viszonylag alacsony, 1283 hiányzót jegyeztek a közép- és középiskolás korú gyerekek körében.

E fenti számok valóban aggasztóak, így nem meglepő, hogy az iskolai körzet lépett: ugyanakkor az is kiderült, hogy a robotos megoldás már nem az első erőfeszítés a negatív tendencia visszaszorítására. Korábban ugyanis a kerület az online órák mellett tette le a voksát, a gyakorlat pedig a beszámolók szerint az elképzeléseknek megfelelően működtek, a gyermekek saját bevallása szerint pedig a megoldással javult az önbecsülésük és csökkent a szorongásuk is.