Ismert márkák termékei tűnhetnek el az infláció miatt a német szupermarketekből
A Német Élelmiszeripari Szövetség munkatársa szerint kritikus a helyzet, miközben azt sem lehet tudni, hol van még a hatalmi harc vége.
Németországban jelenleg olyan árháború folyik a kiskereskedők és a nagy élelmiszeripari vállalatok között, amelynek a vásárlók isszák meg a levét, ugyanis a folyamatos ellenségeskedésnek végül azt lett az eredménye, hogy számos ismert márka hiányzik a polcokról.
Az egyre magasabb infláció az élelmiszer-kínálatra is hatással van, így az élelmiszeripari vállalatok igyekeznek minél magasabbra növelni az áraikat, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet ne a profitjukon látszódjon meg.
Ezt azonban a kiskereskedők ellenzik, többek között a vásárlók elvesztésétől tartva, így jó néhány gyártó a szállítás felfüggesztése mellett döntött, s mindez mostanra olyan hatalmi harccá fajult, amilyet Németország még soha nem látott – írja a Handelsblatt.
Olyan márkák hiányoznak a német boltok polcairól, mint a Whiskas, a Snickers, a Coca-Cola, a Pepsi, a Ritter Sport és a Milka, emellett Christoph Minhoff, a Német Élelmiszeripari Szövetség munkatársa arról nyilatkozott, miszerint kritikus a német élelmiszeripar helyzete.
A kiskereskedők azzal vádolják a nagyvállalatokat, hogy visszaélnek a piaci erőfölényükkel, például az Edeka áruházlánc szóvivője azt mondta, hogy számos nemzetközi márkacsoport (mint a Coca-Cola vagy a Procter & Gamble) túlzott árkövetelésekkel próbálja meglovagolni az infláció hullámát a profitja növelése érdekében.