Kiugró a Honor sikere Kínában, javarészt a Huawei kárára
A korábbi almárka 166,8 százalékkal növelte piaci részesedését a tavalyi év első három hónapjához képest, ami a rangsor negyedik helyére volt elég.
A napokban tette közzé legfrissebb elemzését a Counterpoint Research piackutató cég, ami a kínai okostelefon piac első negyedévére vonatkozik. Az eredmények alapján megállapítható, tovább csökken a Huawei részesedése, a helyét pedig korábbi almárkája, a már saját lábára állt Honor vette át.
Az idei év első három hónapjában 74,2 millió okostelefont szállítottak le Kínában, ami 14 százalékos visszaesést jelent 2021-hez képest, és nagyjából megegyezik a 2020-as számokkal, amikor a járvány kitörése visszavetette az eladásokat.
Továbbra is a Vivo és Oppo a piacvezetők, előbbi 19,7 százalékos, utóbbi pedig 18 százalékos piaci részesedéssel – ettől függetlenül nincs okuk a gyártóknak nagy ünneplésre, a tavalyi 21,5 és 22,4 százalékos eredményekhez képest ugyanis visszaesés történt.
Az Apple ezzel szemben jobban teljesített, mint az előző év első negyedében; a döcögősen induló, de később megugró iPhone 13 eladások miatt részesedése 14,7 százalékról 17,9-re növekedett.
Még az Apple sikere is eltörpül azonban a legnagyobb győztes, a Honor mellett, ami 166,8 százalékos növekedést vitt véghez a tavalyi év első három hónapjához képest, ahogyan 5,5 százalékról 16,9 százalékra növelte részesedését. A 2020-ban függetlenné vált márka a negyedik helyet szerezte meg a rangsorban.
Miután a Honor jobbára a Huawei részesedéséből hasított le darabokat, az egykori nagyágyú a tavalyi 15 százalékról 6,2 százalékra olvadt. Az idei év első negyedében 14,9 százalékos részesedésével a Xiaomi szerezte meg az ötödik helyet, 0,3 százalékos csökkenéssel a tavalyi számokhoz képest.