Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,61 Ft
Euró
393,44 Ft
Font
460,18 Ft
Bitcoin
70,780 $

Három nagyvállalat uralja az online hirdetési piacot

Az Alphabet, a Meta, valamint az Amazon öt év leforgása alatt megkétszerezték a részesedésüket a hirdetési bevételekben.

Twenty20
Külföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A digitális hirdetések piaca, más hirdetési csatornákkal ellentétben, nem csökkent a járvány alatt, és idén újabb 30,5 százalékos növekedést várnak tőle az elemzők. Egy jelentés szerint a teljes hirdetési piac idén 763 milliárd dollár bevételt generál majd, ami egy enyhébb emelkedés a tavalyi értékhez képest, viszont 18,7 százalékkal több, mint 2019-ben – adta hírül a Portfolio.

Az online hirdetések Kínán kívüli piacának 80-90 százalékát a Meta, az Alphabet, illetve az Amazon uralja, 2016 óta gyakorlatilag megduplázták a részesedésüket a hirdetési platformok bevételeiben. Soron kívül Kocsis Máté Magyar Péterről: „Nem ember és nem apa az ilyen”

A dominancia kettős hatással van a hirdetőkre, hiszen egyrészt kedvezőtlenebb pozícióba kerülnek az áralku során, másrészt azonban a széles felhasználói bázissal rendelkező nagy szereplők egységes kapcsolódási pontot jelentenek, ahonnan a hirdetők fogyasztók tömegeit érhetik el – írta a lap.

A koronavírus-járvány alatt – korántsem meglepő módon – jelentősen visszaesett a nyomtatott újságok és hirdetések piaca, e két kategóriában a hirdetési bevételek 2019 óta 27 százalékkal csökkentek.

A televíziós reklámok aránylag jól teljesítettek, a mozis hirdetési piac profitja viszont 73 százalékkal, míg a kültéri hirdetésekből beáramló bevételek 13 százalékkel zuhantak be.

Széles mosollyal lépett a tárgyalóterembe az antifa támadások elsőrendű vádlottja

Ilaria Salis a Fővárosi Törvényszéken állt bíróság elé, hatalmas volt az érdeklődés.

Kocsis Máté Magyar Péterről: „Nem ember és nem apa az ilyen”

A Fidesz frakcióvezetőjét is mélységesen lesújtották azok a történtek, amiket Varga Judit mesélt el Magyar Péterről Hajdú Péter műsorában, a Frizbiben.