Három nagyvállalat uralja az online hirdetési piacot
Az Alphabet, a Meta, valamint az Amazon öt év leforgása alatt megkétszerezték a részesedésüket a hirdetési bevételekben.
A digitális hirdetések piaca, más hirdetési csatornákkal ellentétben, nem csökkent a járvány alatt, és idén újabb 30,5 százalékos növekedést várnak tőle az elemzők. Egy jelentés szerint a teljes hirdetési piac idén 763 milliárd dollár bevételt generál majd, ami egy enyhébb emelkedés a tavalyi értékhez képest, viszont 18,7 százalékkal több, mint 2019-ben – adta hírül a Portfolio.
Az online hirdetések Kínán kívüli piacának 80-90 százalékát a Meta, az Alphabet, illetve az Amazon uralja, 2016 óta gyakorlatilag megduplázták a részesedésüket a hirdetési platformok bevételeiben.
A dominancia kettős hatással van a hirdetőkre, hiszen egyrészt kedvezőtlenebb pozícióba kerülnek az áralku során, másrészt azonban a széles felhasználói bázissal rendelkező nagy szereplők egységes kapcsolódási pontot jelentenek, ahonnan a hirdetők fogyasztók tömegeit érhetik el – írta a lap.
A koronavírus-járvány alatt – korántsem meglepő módon – jelentősen visszaesett a nyomtatott újságok és hirdetések piaca, e két kategóriában a hirdetési bevételek 2019 óta 27 százalékkal csökkentek.
A televíziós reklámok aránylag jól teljesítettek, a mozis hirdetési piac profitja viszont 73 százalékkal, míg a kültéri hirdetésekből beáramló bevételek 13 százalékkel zuhantak be.