Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Három nagyvállalat uralja az online hirdetési piacot

Három nagyvállalat uralja az online hirdetési piacot

Három nagyvállalat uralja az online hirdetési piacot
Twenty20

Az Alphabet, a Meta, valamint az Amazon öt év leforgása alatt megkétszerezték a részesedésüket a hirdetési bevételekben.

A digitális hirdetések piaca, más hirdetési csatornákkal ellentétben, nem csökkent a járvány alatt, és idén újabb 30,5 százalékos növekedést várnak tőle az elemzők. Egy jelentés szerint a teljes hirdetési piac idén 763 milliárd dollár bevételt generál majd, ami egy enyhébb emelkedés a tavalyi értékhez képest, viszont 18,7 százalékkal több, mint 2019-ben – adta hírül a Portfolio.

A cikk a videó után folytatódik

Az online hirdetések Kínán kívüli piacának 80-90 százalékát a Meta, az Alphabet, illetve az Amazon uralja, 2016 óta gyakorlatilag megduplázták a részesedésüket a hirdetési platformok bevételeiben.

A dominancia kettős hatással van a hirdetőkre, hiszen egyrészt kedvezőtlenebb pozícióba kerülnek az áralku során, másrészt azonban a széles felhasználói bázissal rendelkező nagy szereplők egységes kapcsolódási pontot jelentenek, ahonnan a hirdetők fogyasztók tömegeit érhetik el – írta a lap.

A koronavírus-járvány alatt – korántsem meglepő módon – jelentősen visszaesett a nyomtatott újságok és hirdetések piaca, e két kategóriában a hirdetési bevételek 2019 óta 27 százalékkal csökkentek.

A televíziós reklámok aránylag jól teljesítettek, a mozis hirdetési piac profitja viszont 73 százalékkal, míg a kültéri hirdetésekből beáramló bevételek 13 százalékkel zuhantak be.