Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Három nagyvállalat uralja az online hirdetési piacot

Az Alphabet, a Meta, valamint az Amazon öt év leforgása alatt megkétszerezték a részesedésüket a hirdetési bevételekben.

...svg content...Twenty20
Smart
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A digitális hirdetések piaca, más hirdetési csatornákkal ellentétben, nem csökkent a járvány alatt, és idén újabb 30,5 százalékos növekedést várnak tőle az elemzők. Egy jelentés szerint a teljes hirdetési piac idén 763 milliárd dollár bevételt generál majd, ami egy enyhébb emelkedés a tavalyi értékhez képest, viszont 18,7 százalékkal több, mint 2019-ben – adta hírül a Portfolio.

Az online hirdetések Kínán kívüli piacának 80-90 százalékát a Meta, az Alphabet, illetve az Amazon uralja, 2016 óta gyakorlatilag megduplázták a részesedésüket a hirdetési platformok bevételeiben. Soron kívül Szentkirályi Alexandra szerint vállalhatatlan, amit Karácsony Gergely művel

A dominancia kettős hatással van a hirdetőkre, hiszen egyrészt kedvezőtlenebb pozícióba kerülnek az áralku során, másrészt azonban a széles felhasználói bázissal rendelkező nagy szereplők egységes kapcsolódási pontot jelentenek, ahonnan a hirdetők fogyasztók tömegeit érhetik el – írta a lap.

A koronavírus-járvány alatt – korántsem meglepő módon – jelentősen visszaesett a nyomtatott újságok és hirdetések piaca, e két kategóriában a hirdetési bevételek 2019 óta 27 százalékkal csökkentek.

A televíziós reklámok aránylag jól teljesítettek, a mozis hirdetési piac profitja viszont 73 százalékkal, míg a kültéri hirdetésekből beáramló bevételek 13 százalékkel zuhantak be.

Magyar Péter: „Egyre több önjelölt szereplő próbál együtt úszni az áradó TISZA-val”

Magyar Péter egy friss közösségi médiás bejegyzésében osztott meg érdekes fejleményeket a közelmúltból.