Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Hiába a járvány, a magyarok nem vettek vissza a költésből Black Friday alkalmával

Mintha csak nem is lennének negatív gazdasági hatásai a koronavírus-járványnak, úgy költötték a pénzt idén is a magyarok Black Friday alkalmával, ennek üteme idén sem látszik lassulni

...svg content...Nyíregyháza, 2016. november 25. Vásárlók a fekete péntek (Black Friday) napján az egyik elektronikai áruházban, Nyíregyházán 2016. november 25-én. A fekete péntek csaknem ötven éve a hálaadást követõ péntek - idén november 25-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedõk. Egyre több üzlet csatlakozott Magyarországon is a fekete péntekhez. MTI Fotó: Balázs Attila
Belföld
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

Mintha csak nem is lennének negatív gazdasági hatásai a koronavírus-járványnak, úgy költötték a pénzt idén is a magyarok Black Friday alkalmával, ennek üteme idén sem látszik lassulni – számolt be róla a Napi.hu.

Évről évre nő a népszerűsége az eredetileg Amerikából kiinduló Black Fridaynek, amelynek kereteiben a web- és fizikai áruházak jelentős árengedményeket adnak bizonyos termékeikből, ezeket pedig nem restek agresszíven marketingelni sem, bizonyára mindannyian láttunk a naphoz köthető hirdetéseket. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Habár az Egyesült Államokban szinte nemzeti ünnepéllyé vált a Black Friday, és ott olykor egymást taposva küzdenek az emberek a leértékelt termékekért, alapvető jelenségként megfigyelhető, hogy Magyarországhoz képest sokkal nagyobb leárazások vannak, míg hazánkban 10-50% közötti, addig az USA-ban olykor 90%-os akciók is vannak.

Ez azonban nem zavarja a magyar embereket, akik ahogy a Napi.hu is megjegyzi, inkább Black Weeket tartanak, mintsem Black Fridayt, mivel már a hét elejétől kezdve megkezdődik az áruházak rohama. Megjegyzik, hogy tavaly például a magyarok kétharmada vett részt a leértékelések valamilyen formájú megvásárlásában, élőben vagy online.

A vásárlók fele általában tartja a pénteki napot, de a fogyasztók negyede az ezt követő hétvégén is felkeresi az üzleteket. Ha a termékek piacát nézzük, akkor egyértelműen látszik, hogy mely termékekre utaznak elsősorban a magyarok a „nagy nap” alkalmával.

A vásárlók 39%-a ugyanis ruhát vásárol magának Black Friday alkalmával, míg a 36% inkább elektronikai eszközökbe fekteti a pénzét. 20% feletti vásárló a cipőket, a háztartási készülékeket, valamint a parfümöket és kozmetikumokat választja, a vásárlók elenyésző része pedig élelmiszert és fehérneműt.

Városokat tekintve Debrecenben nőtt meg az elmúlt évek során a leginkább az érdeklődés, 129 százalékkal többen vesznek részt a leértékelés lázában, melyet Budapest, Kecskemét és Székesfehérvár követ, amely helyeken szintén megduplázódott az érdeklődés.

A hírportál megjegyzi, hogy a magyarok átlagosan 43 800 forintot költenek Black Friday alkalmával, és a férfiak költenek alapvetően többet, mert miközben a nők átlagosan 25 200 forintot, addig a férfiak 69 ezer forintot hagynak ott az üzletekben, ez pedig valószínű annak köszönhető, hogy a férfiak drágább tárgyakat vesznek.

Ami a legérdekesebb viszont, hogy a koronavírus gazdasági hatásai ellenére nem nagyon látszott úgy, hogy megjelennének Black Friday alkalmával, a Picodi által készített felmérésben ugyanis a megkérdezettek többsége azt állította, hogy idén is ugyanannyi vagy még nagyobb összeget költ a tavalyi év Black Friday akcióihoz képest.

Hozzáteszik, hogy a megkérdezettek 20 százaléka ugyan úgy felelt, hogy visszaszorítja a költekezést, bár ezek harmada úgy felelt, hogy kényszerből, ugyanis a vírus miatt elveszítették az állásukat. Hasonló arányban vannak azok is, akik a pénzt inkább szűkösebb időre teszik el a pénzt, vagy nem terveznek bevásárolni.