Halálos közúti balesetek: uniós átlag felett a magyar adat
A legtöbb ilyen jellegű incidens Romániában történt, amit Bulgária és Horvátország követ, hazánk pedig a 7. helyre került, míg a legkevesebb baleset a skandináv országokban történik.
Az EU friss adatai alapján kiderült, hogy Magyarországon egymillió főre vetítve a halálos közúti balesetek száma 10 fővel magasabb, mint az uniós átlag, a sereghajtók között pedig zömmel a régiós országok vannak.
Az Eureporter szerint tavaly mintegy 20 600 ember vesztette életét az európai utakon, ami egymillió főre vetítve 46 embert jelent, illetve 3%-os emelkedés 2021-hez képest, és 10%-os csökkenés a pandémia előtti, 2019-es adathoz viszonyítva.
2022-ben a közúti balesetek 52%-a vidéki utakon történt, szemben a városi területeken bekövetkezett 39%-kal és az autópályákon bekövetkezett 9%-kal, illetve az is nyilvánvalóvá vált, hogy a halálesetekért 78%-ban férfiak voltak a felelősek – írta a Portfolio.
2050-re nullára kell csökkenteni a halálos balestek számát
Az összes halálos közúti baleset 45%-át a személygépkocsiban ülők (sofőrök és utasok), 18%-át a gyalogosok, 19%-át a motorosok és 9%-át a kerékpárosok okozták, a legtöbb halálos baleset pedig Romániában történt tavaly, amit Bulgária és Horvátország követ.
Magyarország a hetedik helyre került, ami nem valami jó hír, de pozitívum, hogy 2021-hez képest 1%-kal sikerült lefaragni a halálos balesetek számát, szemben az uniós 3%-os növekedéssel, illetve a legkevesebb baleset a skandináv országokban történik.
2010-ben az EU 27 tagállamában 29 682 ember halt meg közlekedési balesetben, ezt sikerült 22 648-ra redukálni 10 év alatt, ami 23,7%-os csökkenés. 2018-ban az Európai Unió úgy döntött, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenteni kell a halálos balesetek számát, 2050-re pedig nullára.