Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Ha így alakítanak ki egy osztálytermet, csökkenhet a COVID-19 fertőzés esélye

A legfrissebb jelentések szerint a nyitott ablakok mellett a plexifalak jelenthetnek nagyobb védelmet a diákok és a tanárok számára.

Külföld
Author image

A T-800-as

Szerkesztő

A legfrissebb jelentések szerint a nyitott ablakok mellett a plexifalak jelenthetnek nagyobb védelmet a diákok és a tanárok számára.

Oroszországként változik, hogy az iskolák milyen formában működnek. A járványhelyzet nagyban befolyásolja ezt, de az oktatást kiemelten fontosnak tartják és a kormányok igyekeznek, hogy a lehető legnagyobb legyen a védelem. Soron kívül David Pressman távozik az amerikai nagyköveti posztról – kiderült, ki lehet az utódja

Az nem járható út, hogy a diákokat, az oktatási intézmények összes tagját nap szinten teszteljék, de a hőmérséklet mérése sokat segíthet, valamint a kötelező maszkviselés, a távolságtartás és a fertőtlenítések. Magyarországon például az iskolaszünetben minden intézményt alaposan fertőtleníteni fognak.

A CNN most arról számolt be, hogy a szellőztetés és az, hogy a diákokat hogyan helyezik el a tantermekben – derült ki egy kedden megjelent tanulmányból (Physics of Fluids). A tanulmány alapján az egyes székek eltávolítása, az ablakok kinyitás, valamint a plexifalak elhelyezése az asztalokon, és a kézhigiéniára való összpontosítás segíthet csökkenti a vírus terjedését.

A tanulmány szerzői 20 számítógépes szimulációt hajtottak végre, megfigyelvén,hogy hogyan is terjedhetnek a részecskék egy osztályteremben. A szimuláció során 9 gyermeket és egy tanárt vettek alapul, miközben az íróasztalokon plexifalakat helyeztek el. A teszt során az „üvegek” nélkül is megvizsgálták a részecskék vándorlását.

A hallgatók megfelelő távolságban voltak egymástól, ami szintén nagyon fontos a hatékonyságot illetően. Az asztalok hármasával helyezkedtek el a tanteremben, három sorban. A sarokban pedig az oktató asztala kapott helyet.

A szimuláció egyértelműen megmutatta, hogy jobb, ha a középső helyet üresen hagyják a potenciális terjedés csökkentése érdekében. A hátsó sarokban lévő hallgatok például átlagosan 2-3x kevesebb részecskébe futottak bele, mint más diákok.

A szerzők szerint az ablakok kinyitásával szintén jobb eredményt kaptak a részecskék vándorlása kapcsán. Ez csökkentette a helyiségben lerakódott részecskék számát, mennyiségét. Kiemelten fontos, hogy a légkondicionáló rendszerek esetében a hatékony szűrők jelenthetnek igazi megoldást.

A pestis története megmutatja, hogy milyen hatásokkal bírhat egy járvány

Ugyan ezek a rendszerek szintén csökkentik a levegőben lévő részecskék számát, mivel az általános tulajdonságuk miatt a levegő áramlását gyakran újrahasznosítják, a tanulmány szerint az osztálytermekből kijutó részecskék nagyobb kockázatot jelenthetnek a más helyiségekben lévőkre. A plexifalak ideálisnak bizonyultak, a tanári asztalon is, ugyanakkor magát a hatékonyságot befolyásolhatja a szellőztetés minősége a rendszerek alkalmazásával.