Ha fizetésről van szó, a magyar emberek továbbra is a készpénzben hisznek
Még mindig a készpénz számít hazánkban a leginkább használt fizetési eszköznek, bár az utóbbi időben az előző évekhez képest megnőtt a készpénzkímélesi megoldások volumene.
Még mindig a készpénz számít hazánkban a leginkább használt fizetési eszköznek, bár az utóbbi időben az előző évekhez képest megnőtt a készpénzkímélesi megoldások volumene.
A szövetség ezúttal megyeszékhely-szintű városi felmérés keretében vizsgálta a magyar lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteit, preferenciáit és igényeit a koronavírus okozta megváltozott helyzetben.
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a hazai lakosság egyre nagyobb számban használ korszerű infokommunikációs eszközöket, és ezeken az eszközökön egyre többen vesznek igénybe elektronikus fizetési szolgáltatásokat.
A fogyasztói szokások elemzéséből kiderült, hogy a prepaid kártyákra épülő szolgáltatásokban továbbra sincs robbanásszerű növekedés, ugyanakkor a mobilfizetési megoldások népszerűsége nő.
Az elektronikus fizetési szolgáltatásokban egyre népszerűbbek a QR-kód alapú megoldások, ugyanakkor a felhasználók már figyelnek a szolgáltatások árára is, és ez a választási preferenciáikat is befolyásolja.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a felhasználók kezdenek egyre tudatosabbak lenni.
A közlemény idézi Veres Mihályt, az EFISZ elnökét, aki kifejtette: a járványügyi helyzetben egyre nyitottabbak lettek a felhasználók a korszerű digitális szolgáltatásokra és az ezekhez kapcsolódó elektronikus fizetési lehetőségek alkalmazására. Ezek a szolgáltatások segíthetik a gazdaság működésének fenntartását ebben a pandémiás helyzetben is.
A felhasználók nyitottsága egyben lehetőséget is jelenthet a hazai vállalkozásoknak, hogy korszerű, innovatív és versenyképes megoldásokkal jelenjenek meg a piacon, tovább növelve ezzel a gazdaság ellenállóképességét – tette hozzá.