A gyerekeket sem kíméli az inflációs hatás
A piac pedig nagyon jól tudja, hogy éppen a kisebbek azok, akiktől utoljára vonják meg a megszokott minőségű termékeket a szülők.
Gyümölcsjoghurt, narancslé, hátizsák, szemüvegkeret, – csak néhány dolog, amit a szülők többségének meg kell vásárolnia, ha a gyermekéről van szó. Van olyan, amit minden nap, van olyan, amit csak időközönként.
Egy azonban közös bennük, mindegyik óriásit drágult az utóbbi egy évben. Októberben 21 százalék fölé emelkedett az éves infláció az országban, és bár a drágulás javarészt az élelmiszereket érintette, mostanra már szinte mindenhova begyűrűzött az áremelkedés.
Van olyan termék, ami elhagyható, de olyan is, ami „kötelező”
A K&H több olyan terméket vizsgált, melyek leginkább a gyerekekhez köthetők, ezekből pedig az ő „bevásárlókosarukat” is összerakták. A felsorolt termékek közé ugyanakkor olyanok is kerültek, melyek ma már nem feltétlenül kapnak helyet a képzeletbeli kosárban, ilyen a kakaós csiga, vagy éppen a hamburger. De ott az iskolai ebéd is, ami viszont szintén egyre több családnak okoz komoly anyagi kiadást.
A vizsgált termékek éves szinten igazodtak az infláció mértékéhez, a három évvel ezelőttihez képest viszont csaknem 43%-ot drágultak – írta meg a HVG. Csak a gyümölcsjoghurt ára 42 százalékkal emelkedett, a narancslé, a hátizsák, illetve szemüvegkeret 18-27 százalékos emelkedést mutat.
A menza átlagára 17 százalékkal növekedett meg, a felsorolt termékek összességében 28-93 százalékkal lettek drágábbak, éppen emiatt a gyermekek zsebpénze is jóval kevesebb mindenre elég. A szülők leginkább azon igyekeznek spórolni, hogy a gyerekek ne az iskolai büféből vásároljanak, hanem otthonról vigyenek magukkal tízórait, vagy éppen ebédet.