GVH: jóval nagyobb mennyiségű panasz érkezik
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke úgy fogalmazott az M1-nek, hogy jelentősen nőtt a hivatalhoz érkező panaszoknak a száma
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke úgy fogalmazott az M1-nek, hogy jelentősen nőtt a hivatalhoz érkező panaszoknak a száma – idézte azt MTI.
A hivatal elnöke szerint ez a jelenség egyszerűen magyarázható, ugyanis a koronavírus-járvány hatására jelentős bővülésnek indult az egyébként is folyamatosan bővülő online kereskedelmi szektor.
Ilyen helyzetben rendkívül fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, hogy mit vásárolnak – fűzte hozzá. Mint mondta, a GVH már márciusban felhívta a fogyasztók figyelmét az internetes vásárlás buktatóira, illetve a hirdetőket is emlékeztették a jogszerű hirdetés szabályaira.
Az elmúlt időszakban megjelentek a koronavírussal kapcsolatos félrevezető, szélsőséges reklámok, de emellett étrend-kiegészítő vásárlásával és online szállásfoglalással kapcsolatban is érkeztek panaszok – mondta.
A hivatal jelenleg négy eljárást folytat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt weboldal üzemeltetőkkel szemben. Már korábban többször, drákói szigorral csaptak le a jogsértőkre, több társkereső oldalakra és a Booking.com-ra is szabtak már ki milliárdos bírságot.