Hiába minden igyekezet, a Google továbbra is árulja a felhasználók adatait
Úgy tűnik, a kaliforniai techóriás nem tanult a múlt hibáiból, egy per részleteiből ugyanis kiderült, mintha mi sem történt volna, tovább értékesítette ügyfelei adatait.
Az egyik San José-i per során fény derült arra, hogy a Google valójában valós idejű aukciók keretében árusítja kliensei fontos adatait, így lényegében hamisak a vállalat állításai, miszerint sosem fogja értékesíteni harmadik félnek a különböző érzékeny és bizalmas tartalmakat.
A Sputnik News értesülései szerint olyan adatok szerepelnek egy-egy ilyen megvásárolható csomagban, mint például egy adott személy keresési előzményei, érdeklődési körei, mozgási információi és etnikuma, melyekért gyakran több milliárd dollárt is kiadhat egy nagyobb cég.
A techóriás tagadta az ellene felhozott vádakat, a Google szóvivője szerint a vállalat alapvetően tartja magát alapértékeihez, és a személyes információkat sem teszi közzé sehol sem, ugyanis ezzel megszegnék saját közösségi irányelveiket.
2012-ben az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság 25 ezer dollárra büntette meg a céget, mivel a Street View projektjéhez személyes információkat gyűjtött be, és még ugyanabban az évben kaptak egy 22,5 millió dolláros bírságot is, miután kiderült, hogy hónapokon keresztül követték az Apple júzereit különféle módszerekkel.