Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,74 Ft
Euró
393,46 Ft
Font
460,05 Ft
Bitcoin
70,230 $

Sosem lesz vége a káosznak: 2022 végéig húzódhat a globális chiphiány

Szakértők legoptimistább becslései szerint is leghamarabb csak 2022 második negyedévében stabilizálódhat az elektronikai cikkek fő komponensét képező félvezetők piaca.

Twenty20
Külföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

Az üzleti intelligenciával foglalkozó cég 2021-re 80,78 millió gépjármű elkészültével számol, ami ugyan meghaladja a járvány sújtotta 2020-as értéket 8,3 százalékkal, ám jelentősen elmarad a 2017-ben és 2018-ban elért 97 milliós csúcsoktól – derült ki a Világgazdaság riportjából.

A chipellátás és az autóipar helyrerázódása a legoptimistább prognózisok szerint 2022 második negyedévére stabilizálódhat. Soron kívül Robbanás történt Lágymányoson egy társasházban, áldozat is van

2021-ben az év első felében a csipek gyártása okozta a kapacitások szűkösségét, míg a második félévben azok összeszerelése és tesztelése kerülhet veszélybe, mivel folyamatok elsősorban Kínában, Dél-Koreában, Japánban, Szingapúrban, a Fülöp-szigeteken, Indonéziában, Thaiföldön, Vietnámban és Malajziában zajlanak és ezek közül számos helyen alacsony az átoltottság mértéke és a koronavírus-járvány újabbnál újabb hullámai lezárásokra kényszeríthetik őket.

Az IHS Markit elemzőcég számításai szerint az első negyedévben 1,44 millió, a második negyedévben pedig 2,6 millió autó nem készült el a félvezetők hiánya miatt, míg a harmadik negyedévben 1,8 és 2,1 millió között lehet a felesleges kapacitás.

A vállalat szerint a problémák a negyedik negyedévre is fennmaradhatnak, sőt azok a következő év elejét is érinthetik. Mindezek összesen 6,3 és 7,1 millió közötti mennyiségű autó elkészültét akadályozhatják meg 2021 során.

Az összefoglaló szerint 2022 második negyedévében stabilizálódhat leghamarabb a kínálat, azonban valódi fellendülésre csak az év második felében van esély.

A jelentés kiemeli, hogy az Infineon és az Intel arra figyelmeztetett, hogy akár teljes 2022-es évet is érintheti a félvezetők hiánya. Érdemes azt is megjegyezni, hogy az IHS Markit június végén még arra számított, hogy a csiphiány az idei év végére stabilizálódhat, és 2022 elején indulhat meg a fellendülés, ezek az időpontok szűk két hónap alatt fél évet csúsztak a cég elemzői szerint.