Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
362,93 Ft
Euró
393,56 Ft
Font
467,79 Ft
Bitcoin
64,201 $

Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok

Egy 30 országban végzett kutatás során elég sokan mondták azt, hogy vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, de csak kevesen kattintottak rá egy hirdetésre a közösségi médiában.

...svg content...Fotó: Unsplash
Külföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az Ernst & Young (EY) legfrissebb, március 29. és április 10. között készített nemzetközi kutatásának eredményei alapján elmondható, hogy egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok, és már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket. A globális fogyasztói felmérés során 23 016 főt kérdeztek meg 30 országban, többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Ausztráliában, Japánban, Kínában és Dél-Afrikában.

A megkérdezettek válaszai alapján vásárláskor online közösségekben tájékozódik a közel kétharmaduk (57%), de ennél is többen (61%) vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, és csak a válaszadók ötöde (21%) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában. Elmondásuk alapján egy-egy influenszert elsősorban azért kísérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amit értékesnek (49%) vagy élvezetesnek (44%) találnak, s mindössze a megkérdezettek negyede (25%) követ valakit csak azért, mert híres. Soron kívül 1500 tonna olajjal borult fel egy tankerhajó a Fülöp-szigeteken

Az EY kutatása szerint a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni, míg a válaszadók márkahűségét leginkább az ingyenes szállítással (67%) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49%) lehet szorosabbá tenni – írja a Népszava a kutatás eredményeire hivatkozva. A közleményben pedig Palincsár Lászlót, az EY Customer & Growth területének vezetőjét idézik, aki úgy fogalmazott: „Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak”.

Meglátása szerint az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást, ami azzal jár együtt, hogy a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről. De azt is megírtuk, hogy egy korábbi kutatás szerint a magyarok rendkívül árérzékenyek, ha erről a termékről van szó. A többség akkor vásárol csak újat, ha elromlott a régi, a vásárlásnál pedig az ár és az energiafogyasztás a legfontosabb tényezők. Míg ebből a cikkből az derül ki, többet ér-e az influenszer szava a szülőkénél.

Szlovákia válaszlépésekkel fenyegette meg Ukrajnát az olajszállítás blokkolása miatt

A szlovák vezetés élesen bírálta Ukrajnát az orosz Lukoil olajszállításainak blokkolása miatt, válaszlépéseket helyezve kilátásba.