Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok

Egy 30 országban végzett kutatás során elég sokan mondták azt, hogy vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, de csak kevesen kattintottak rá egy hirdetésre a közösségi médiában.

...svg content...Fotó: Unsplash
Külföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az Ernst & Young (EY) legfrissebb, március 29. és április 10. között készített nemzetközi kutatásának eredményei alapján elmondható, hogy egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok, és már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket. A globális fogyasztói felmérés során 23 016 főt kérdeztek meg 30 országban, többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Ausztráliában, Japánban, Kínában és Dél-Afrikában.

A megkérdezettek válaszai alapján vásárláskor online közösségekben tájékozódik a közel kétharmaduk (57%), de ennél is többen (61%) vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, és csak a válaszadók ötöde (21%) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában. Elmondásuk alapján egy-egy influenszert elsősorban azért kísérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amit értékesnek (49%) vagy élvezetesnek (44%) találnak, s mindössze a megkérdezettek negyede (25%) követ valakit csak azért, mert híres. Soron kívül Így változik a boltok nyitvatartása október 23-án

Az EY kutatása szerint a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni, míg a válaszadók márkahűségét leginkább az ingyenes szállítással (67%) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49%) lehet szorosabbá tenni – írja a Népszava a kutatás eredményeire hivatkozva. A közleményben pedig Palincsár Lászlót, az EY Customer & Growth területének vezetőjét idézik, aki úgy fogalmazott: „Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak”.

Meglátása szerint az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást, ami azzal jár együtt, hogy a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről. De azt is megírtuk, hogy egy korábbi kutatás szerint a magyarok rendkívül árérzékenyek, ha erről a termékről van szó. A többség akkor vásárol csak újat, ha elromlott a régi, a vásárlásnál pedig az ár és az energiafogyasztás a legfontosabb tényezők. Míg ebből a cikkből az derül ki, többet ér-e az influenszer szava a szülőkénél.

Deutsch Tamás: vérlázító provokációra készülnek Gyurcsányék

Deutsch Tamásnál többszörösen betelt a pohár Gyurcsány Ferencék miatt, szerinte megint hazudnak reggel, éjjel meg este.

Meglepően sokan kihagyják a kézmosást mosdóhasználat után

Emellett az is valószínűsíthető, hogy azok közül, akik kezet mosnak WC után és ebéd előtt, sokan nem figyelnek oda az alaposságra sem.

Szarvast gázoltak Piliscsabánál, kocsi alá került az állat

Súlyos baleset történt Piliscsabánál, ahol két gépkocsi is érintett volt egy szarvas elgázolásában, aki minden bizonnyal nem élte túl az ütközést.