Hiába az EU Kína elleni tarifaháborúja, a BYD továbbra is versenyelőnyben – jön a szegedi üzem
A valaha megépített legnagyobb alapterületű épület lehet Szegeden a kínai BYD összeszerelő üzeme.
Noha az Európai Unió júliustól 38,1 százalékos további tarifákat vet ki a Kínából származó villanyos járművekre, az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat támogató elektronikus dokumentációs rendszer (ÉTDR) oldalán szereplő információk szerint a BYD által megvásárolt szegedi terület melletti részen többek között egy 10 hektáros összeszerelő üzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg rövidesen.
A kínai BYD a Szeged határában található közel 300 hektáros ipari parkban, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában építi fel az elektromosautó-gyárát: amennyiben pedig valóban összejön a 10 hektáros fejlesztés, úgy ez lenne a valaha legnagyobb alapterületű szegedi épület.
Érdekesség, hogy a BYD összeszerelő csarnoka több mint kétszer akkora lesz, mint a 4,5 hektáros Széchenyi tér. Sőt, ez még nem minden: ehhez még a tervek szerint jön egy 435 méter hosszú festő-, valamint egy 370 méteres lökhárítógyártó üzem és egy L alakú összekötő létesítmény is.
Mint ismert, korábban felmerült, hogy a BYD hátrányból indulhat, miután az Európai Unió (EU) júliustól 38,1 százalékos további tarifákat vet ki a Kínából származó elektromos járművekre: ennek nyomán a BYD 17,4 fizetésére kötelezett, ugyanakkor úgy tűnik, a kínai vállalat versenyelőnyét egyelőre nem veszélyeztetik az EU által kivetett extra vámok.
Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!