Eltávolította a L’Oréal a fehérítéssel kapcsolatos kifejezéseket a termékeiről
A kozmetikai vállalat eltüntette a potenciálisan sértő szavakat a készítményeiről a diszkrimináció elleni fellépés jegyében.
A kozmetikai vállalat eltüntette a potenciálisan sértő szavakat a készítményeiről a diszkrimináció elleni fellépés jegyében.
A francia cég pár héttel a Black Lives Matter mozgalom berobbanása után döntött úgy, hogy a rasszok közti egyenlőséget propagálva leveszi az ellentmondásos szövegeket a kozmetikai cikkjeiről.
Bár a szavak és kifejezések exkluzívak, a termékek nevei arra sugallhatnak, hogy kizárólag fehér embereknek készültek. Korábban a L’Oréal már kifejezte szolidaritását a feketék elnyomása ellen küzdő demonstrálókkal, mondván a „kiállás teljesen megéri”.
A bejegyzést teljesen jó szándékkal közölték, azonban a cég így is óriási ellenszelet kapott, mivel sokan azt feltételezték, a cég üzleti modellje és reklámozása csupán a fehér bőrű fogyasztókra fókuszál.
Néhányan álszentséggel és képmutatással vádolták meg a L’Oréalt, miután az Egyesült Királyság első nyíltan transznemű modelljét, Munroe Bergdorfot kidobták 2017-es kampányukból.
Az események hatására a vállalat visszavette köreibe Bergdorfot, valamint kiadott egy hivatalos bocsánatkérést az ügy kapcsán.