Talán semmi nem volt még olyan népszerű az interneten, mint a ChatGPT
A chatbot elsöprő népszerűségre tett szert, amit az is jelez, hogy már most dinamikusabban működik, mint a TikTok.
A CBS News jelentése szerint noha még csak december óta elérhető az internetezők számára a ChatGPT, mindössze egy hónap leforgása alatt 57 millió felhasználó fantáziáját mozgatta meg; sőt: becslések szerint januárban a 100 milliós felhasználótábort is elérhette.
Ehhez képest a TikTok kilenc hónap alatt vonzott be 100 millió felhasználót, míg az Instagramnak két és fél évre volt szüksége ehhez a mutatványhoz. A Google Translate pedig 6,5 évet várt arra, hogy elérje ezt a népes tábort. Lloyd Walmsley, a UBS részvényelemzője a ChatGPT sikere kapcsán úgy fogalmazott:
Rámutatott azonban, hogy aggodalomra is okot adhat a chatbot megjelenése, mivel fennáll annak a kockázata, hogy egyes területeken leválthatja az emberi munkaerőt.
A szakember szerint „kicsit ijesztő képességekkel rendelkezik”, így egyelőre kérdéses, hogy milyen következményekkel számolhatnak az alacsonyabb képzettségű dolgozók a jövőben.