Videón a világ első repülő versenyautója
Forma–1-es versenygépeket meghazudtoló módon emelkedett a magasba az elektromos meghajtású jármű – ehhez foghatót korábban csak sci-fi filmekben láthattunk.
Februárban az ausztrál Alauda Racing startup bemutatta az Airspeeder Mk3 névre keresztelt eVTOL, vagyis elektromos meghajtású függőleges fel- és leszállásra képes légi járművét, ami majdnem úgy nézett ki, mint egy drón, csak sokkal nagyobb mértekkel ruházták fel.
Az Mk3 azóta legördült a gyártósorról, és elvégezték vele az első tesztrepüléseket egy meg nem nevezett helyszínen Dél-Ausztráliában, az eseményről pedig promóciós videókat is készítettek, ami felkerült a cég hivatalos YouTube-csatornájára.
A négy rotorral ellátott kvadkopter más gépekkel szemben versenyzett az úgynevezett EXA-torna során. Az Alaudánál abban reménykednek, hogy a közeljövőben sikerül befektetőket, szponzorokat és csapatokat találniuk, akik érdemesnek találják a sorozatot a versenyzésre, így az sem elképzelhetetlen, hogy hamarosan repülőautó-futamokat nézhetünk végig.
Egyetlen probléma az irányíthatóság, ugyanis a jelenlegi eVTOL-okba biztonsági okokból kifolyólag egyelőre nem lehet beülni, ezért a férfiakból és nőkből álló pilóták egy szimulátorból mozgathatják a szerkezeteket.
Mivel a hatótáv sem éppen a leghosszabb, ezért futam közben egyszer mindenkinek kötelező lesz akkumulátort cserélni, ami lényegében a Forma–1-ben régóta megszokott boxkiállásokhoz hasonlíthat.
Az Airspeeder Mk3-at úgy tervezték meg, hogy a gépet egy szakavatott ember vezesse, és mivel csupán 130 kilogrammot nyom és képes felemelni 80 kilogrammot, így egy átlagos testsúlyú pilóta könnyedén beleülhet. Az eddig mért adatok alapján az Mk3 összesen 320 kW teljesítménnyel rendelkezik, 0-ról 100 km/h-ra pedig 2,8 másodperc alatt gyorsul fel.