Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Már összegszerűen is látszik, mekkora kiesés az X-nek a hirdetők távozása

Elon Musk nagyon sokat bukhat.

...svg content...Fotó: Unsplash/Joshua Hoehne
Észak-Amerika
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

A korábban Twitterként ismert X körül egyre masszívabb a feszültség, hiszen a hirdetők sorra jelentik be, hogy szüneteltetik tevékenységüket a platformon Elon Musk antiszemita megjegyzései miatt.

Ahogy arról korábban is beszámoltunk, már most számos nagyobb vállalat fordított hátat az X-nek, ám most az is kiderült, ez mennyi kiesést jelent a vállalat számára a reklámbevételek szempontjából. Soron kívül Orbán Viktor meghívja Izrael miniszterelnökét, aki ellen elfogatóparancsot adtak ki

A New York Times szemlézett belső dokumentumokat, melyek alapján kicsit komolyabb a helyzet, mint az kívülről látszik: már korábban is lehetett tudni, hogy olyan hatalmas cégek, mint például az IBM, az Apple és a Disney már felfüggesztették hirdetési tevékenységüket a platformon, ám kiderült, valójában több mint 200 olyan cég van – köztük az Airbnb, az Amazon, a Coca-Cola és a Microsoft –, melyek már leállították, vagy tervezik hirdetési kampányuk leállítását az X-en.

A platform pedig a múlt hét folyamán adott ki egy közleményt, melyben állította, hogy közel 11 millió dollárnyi bevétel „volt veszélyben”, hozzátéve, hogy ez a szám valójában ingadozott, miután bizonyos hirdetők mégis visszatértek a platformra, eközben pedig más cégek növelték a hirdetésekre szánt kiadásaikat.

Mint ismert, Elon Musk sokak meglepetésére tavaly 44 milliárd dollárért felvásárolta az akkor még Twittert, s már akkor is több cégnél merültek fel aggályok a platform jövője kapcsán Musk irányítása miatt. Miután Musk több megkérdőjelezhető döntést is hozott, elterjedtek a gyűlöletkeltő bejegyzések, ami szintén nem tett jót a platform megítélésének.