Élethű emberi arcokat készíthetünk az Epic új alkalmazásával
Az Epic Games bejelentette, hogy egy böngésző alapú applikációt tehetnek közzé hamarosan, amellyel számítógépekkel generált fotorealisztikus arcokat állíthatunk elő egy algoritmus segítségével.
A MetaHuman Creator névre keresztelt eszközzel nemcsak játékfejlesztői stúdiók, hanem hobbi game-tervezők is jól járhatnak, hiszen valóságosnak ható emberi arcokat készíthetnek el vele, illetve az Unreal Engine játékmotornak köszönhetően leanimálhatják az arcizmok és a beszéd közbeni mozdulatok legapróbb részleteit is.
Az alkalmazással főként azokat a stúdiókat célozták meg, akik képtelenek nagyobb pénzösszegeket fektetni ötleteik megvalósításába, mégis szeretnék valósághű, immerzív játékélménnyel megfűszerezni készülőfélben lévő alkotásaikat.
Az Epic azt reméli, hogy a MetaHuman Creator applikációval mindörökre búcsút inthetnek a szerényebb költségvetésű játékfejlesztők a CGI karakteralkotásnak, az új megoldásnak hála ugyanis meglévő animációs technikákkal a lehető legrealisztikusabb virtuális embermásokat hozhatják létre, amelyeket könnyedén átemelhetnek a játékaikba.
Vladimir Mastilovic, az Epic digitális humántechnológiai részlegének alelnöke a cég közleményében kiemelte, egészen mostanáig a háromdimenziós tartalomgyártás szűk körök privilégiuma volt, mostantól kezdve azonban bárki számára elérhetővé válik a technológia.
Első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy az eszközzel csalók is visszaélhetnek, és hamis deepfake videók összeállítására használhatják, viszont sokkal inkább videójáték-karaktereket lehet vele elkészíteni, mintsem valódi húsvér embereket.
Bár a MetaHuman arcai kétségkívül fantasztikusan festenek, még laikus szemeknek is feltűnik, hogy nem valódi személyekről van szó, hanem game-ekbe illő hősökről, esetleg különböző NPC-kről, így nem kell attól tartanunk, hogy politikai káosz alakulna ki a szoftver körül.