Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kétéltű elektromos meghajtású szupervadászgépet mutatott be az amerikai légierő

Kétéltű elektromos meghajtású szupervadászgépet mutatott be az amerikai légierő

Kétéltű elektromos meghajtású szupervadászgépet mutatott be az amerikai légierő
Valkyrie

A renói székhelyű Valkyrie Systems Aerospace kutatási támogatást kapott az amerikai légierőtől figyelemre méltó HoverJet Guardian koncepciójának továbbfejlesztésére, amely az elektromos VTOL-t és a nagy sebességű sugárhajtású cirkálógépet kétéltű és légpárnás képességekkel kombinálja.

Az USAF AFWERX High-Speed Vertical Takeoff and Landing (HSVTOL) koncepció révén a hadsereg számos magánvállalat számára nyitja meg a terepet, hogy olyan ötleteket keressenek, amelyek végül a következő generációs VTOL repülőgépekhez vezetnek.

A cikk a videó után folytatódik

A Valkyrie HoverJet Guardian prototípusa minden bizonnyal megfelel a célnak – lényegében egy nagy teljesítményű, opcionálisan kormányozható sugárhajtású repülőgépnek tűnik, amelybe elektromos VTOL-rendszert építettek be.

A VTOL-rendszer a jelek szerint kvadkopteres elrendezésű, négy (vagy talán nyolc, koaxiálisan elhelyezett) propellerrel, amelyek a szárnyak bemélyedéseiben rejtőznek. Ezek viszonylag kíméletesen emelik el a földről, ezt követően egy pár Pratt & Whitney 545c turbóventilátoros hajtómű veszi át a folyamat irányítását.

A Valkyrie állítása szerint a speciális kialakítású gép 547 km/h utazósebességre képes, míg csúcsebességét 1 127 km/h-ban állapították meg, miközben az üzemidőt 15 órára saccolták, amit akár 2 192 méteres magasságban is képes tartani.

A HoverJet Guardian 7,3 méter hosszú, 9,1 méter széles és 1,8 méter magas, üresen pedig 1 905 kilogrammot nyom. Ha hozzáadjuk az üzemanyagot, a pilótát és a 907 kilogramm rakományt, akkor a VTOL-rendszer 5 443 kg maximális felszállósúllyal rendelkezik.

A Guardian, és kisebb testvére, az Eagle UAV minden bizonnyal képes leszállni a vízre, ezenfelül háromféleképpen, mégpedig repülőgép, légpárnás és kétéltű üzemmódban használhatóak, bár a pontos működés részleteinek bemutatására még várnunk kell.