Elektromos utasszállító repülőgépek fejlesztésébe kezdett a NASA
Több mint negyedmilliárd dollárt osztott szét két vállalat között az amerikai űrügynökség annak reményében, hogy 2035-ig kifejlesztik és üzembe helyezik a legmodernebb villanyrepülőgépeket.
A NASA az EPFD-program keretében kiválasztotta a cincinnati GE Aviation, valamint a redmondi MagniX vállalatokat, amelyek az elkövetkező másfél évtizedben elkészíthetik azokat a korszakalkotó utasszállító repülőgépeket, melyek kizárólag elektromos meghajtással fognak működni.
Az első tesztrepülést öt éven belül végre kell hajtaniuk a prototípusokkal a cégeknek, máskülönben bukhatják a támogatást, amelyből a GE Aviation összesen 170 millió dollárt, míg a MagniX 74,3 millió dollárt kapott.
Olyan flottát szeretnének a jövőben a kereskedelmi légitársaságok számára kínálni, amelyek száz százalékban környezetkímélőek, és fosszilis üzemanyagok helyett kizárólag akkumulátoros megoldással működnek.
A tervrajzok és a projekt felvázolása eddig sikerrel végződött, egyetlen problémát csupán a költségek jelentik, amelyeket a jelenlegi árak szerint szabtak meg, és úgy tűnik, túlléphetik a támogatás korlátait.
Nem az EPFD-program az első újítás e téren, a szingapúri Element One nevű repülőgépet például hidrogénhajtással tervezik, és ha 2030-ra forgalomba tudják helyezni technikai problémák nélkül, akkor elképzelhető, hogy a zöld gépek piaci részesedése akár 7 milliárd dollár fölé emelkedhet.