Az egyre súlyosabb sofőrhiány miatt komoly döntésre kényszerült a kormány
Eszerint megemelik a fuvarosoknak adható adómentes napidíj összegét, belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium közleménye alapján a kormány a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságot tulajdonít a logisztikai és közúti fuvarozási ágazatnak, amely a GDP 5, míg a foglalkoztatottak 4%-át adja, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosítva.
Ám a háború, a szankciók, az energiaválság és az infláció miatt nehéz helyzetbe került a szektor, emellett az is kiderült, hogy míg a covid-válság előtt az Európai Uniós rangsorban a 8. helyezést érte el Magyarország a nemzetközi fuvarozási teljesítményt vizsgálva, jelenleg már csak a 12. helyen állunk.
A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a 10 ezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet, s a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva.
A kormány a Gazdaságfejlesztési Minisztérium javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíjat
- belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra,
- míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli.
A magyar cégekre vonatkozó napidíjak ennek köszönhetően régiós összevetésben a legmagasabbak közé fognak tartozni, emellett arra számítanak, hogy javulni fog az ágazat versenyképessége, ezáltal is segítve a szektor nemzeti össztermékhez való hozzájárulását, a vállalkozások foglalkoztatási potenciáljának szélesítését.