Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,86 Ft
Euró
392,77 Ft
Font
457,85 Ft
Bitcoin
64,441 $

Továbbra is nagy gond a sofőrhiány Magyarországon, több ezer dolgozóra lenne szükség

Az Egyesült Királyság egyre több munkavállalót vonz magához, valamint az ukrajnai helyzet miatt is jelentős visszaesés következett be.

Fotó: Twenty20
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

A sorfőrhiány egy kifejezetten régi probléma a logisztikában, amelyet az elmúlt 10 év során tapasztalt gondok is alátámasztanak, most azonban újult erővel tért vissza a piacra, ezzel az iparág egyik fő kihívásává nőve ki magát.

Magyarországon körülbelül 8 ezer sofőr hiányzik a fuvarozó cégeknél, amely már odáig fajult, hogy egy vállalat 200 eurónyi jutalmat adott annak a kamionosnak, aki hozott magával egy új kollegát, ezzel enyhítve a nehéz körülményeket. Soron kívül Halálra késeltek egy nőt Szentesen

Az utóbbi hónapokban ráadásul még jobban felbolydult a munkaerőpiac, ugyanis az egyik oldalról még mindig nem következett be a covid után normalizáció, a járvány hatására pedig egyes ágazatok, például a futárszolgálatok rengeteg sofőrt elcsábítottak.

Mindemellett a Brexit óta az Egyesült Királyság is egyre több dolgozót vonz magához, valamint az ukrajnai helyzet is visszaesést jelent, hiszen az ország korábban jelentős munkaerőforrásnak számított, azonban a hadkötelesek nagy része visszament.

Erdélyi Barna, a Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja hozzátette, az ukrán menekültáradat hatására Németország és az Egyesült Királyság is úgy döntött, hogy megkönnyíti a munkavállaláshoz szükséges adminisztrációjukat, amely szintén erős elszívó hatást jelent.

Ennek megoldására azt javasolta, hogy új munkaerő piacokat kell feltárni, „megmunkálni” és használni, azaz messzebbről kell őket elhozni, ez azonban csak a nagy cégek számára jelenthet előnyt – derül ki a novekedes.hu beszámolójából.

Az ágazatban jelentkező költség-növekedések kapcsán elmondta, az általános hatások a logisztikai szegmensre is hatnak, emellett bizonyos ellátási láncok megszakadtak, valamint az olajár is ugrásszerűen emelkedett.

„Ezekben az iparágnak nincs más választása a már így is rendkívül alacsony margin szintek miatt, mint áthárítani a megrendelői oldalra, e nélkül a szolgáltatások nem fenntarthatóak” – mondta.

A költségek általános emelkedése akár a 15-20 százalékot is elérheti, ám azt is érdemes hozzátenni, hogy az elmúlt két év zaklatottsága miatt kialakult az alkalmazkodás képessége, így a szolgáltatások folyamatosak, emellett az áruellátás egyelőre biztosítható.

A cég úgy látja, ilyen tekintetben sokkal jobban állunk, mint egyes országok, azt azonban nehéz megjósolni, hogy pontosan mi várható a közeljövőben, hiszen ezerféle hatás éri a piacot. A Waberer’s jelenleg nem számít alapvető javulásra, ehelyett inkább akció tervekkel készülnek a jövőre.