Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Továbbra is az egekben szárnyal az iPad piaci részesedése

Továbbra is az egekben szárnyal az iPad piaci részesedése

Továbbra is az egekben szárnyal az iPad piaci részesedése
Unsplash

A táblagépek piacán évek óta verhetetlen az Apple, a legutóbbi elemzések alapján előnyüket még az eddigieknél is jobban megerősítették.

A Counterpoint kutatócég által készített felmérésből kiderült, hogy az iPad piaci részesedése 2021 első negyedévében 53 százalékkal emelkedett, ezáltal már a teljes szektor 37 százalékát uralják, míg 2020 ugyanezen időszakában mindössze 30 százalékkal büszkélkedhettek.

A cikk a videó után folytatódik

A jelentésből megtudhattuk, hogy mind az Apple, mind a Samsung óriási profitra tett szert a koronavírus-járvány kitörése óta, a lezárások következtében távmunkára és digitális oktatásra kényszerülő szülők és gyermekeik ugyanis laptopok mellett táblagépeket is vásároltak maguknak.

A Samsung részesedése a 2020-as adatokhoz képest 16 százalékról 20 százalékra nőtt, az Amazoné 8 százalékról 9 százalékra emelkedett, míg a Lenovóé 5 százalékról 9 százalékra erősödött, ezzel szemben a Huawei 11 százalékról 5 százalékra esett vissza.

Habár főként az iPad alapmodellje teljesített a legjobban eladások szempontjából a maga 56 százalékos részesedésével, a széria más darabjai is kifejezetten jó eredményeket mutattak fel.

Az iPad Air 4 és Pro modellek a teljes értékesítések 19 és 18 százalékát tették ki, míg az iPad 8 lett a legeladottabb táblagép, a rangsor második helyére pedig az iPad Air 4 lépett elő.

A helyzeten tovább javíthat a saját fejlesztésű, M1 chipekkel ellátott, ráncfelvarráson átesett iPad Pro-k piacra dobása, amelyekkel brutális üzemidőt és teljesítményt értek el, egyetlen gond, hogy a globális chiphiány miatt a gyártási folyamatok nem éppen a megfelelő ütemben zajlanak.