Továbbra is az egekben szárnyal az iPad piaci részesedése
A táblagépek piacán évek óta verhetetlen az Apple, a legutóbbi elemzések alapján előnyüket még az eddigieknél is jobban megerősítették.
A Counterpoint kutatócég által készített felmérésből kiderült, hogy az iPad piaci részesedése 2021 első negyedévében 53 százalékkal emelkedett, ezáltal már a teljes szektor 37 százalékát uralják, míg 2020 ugyanezen időszakában mindössze 30 százalékkal büszkélkedhettek.
A jelentésből megtudhattuk, hogy mind az Apple, mind a Samsung óriási profitra tett szert a koronavírus-járvány kitörése óta, a lezárások következtében távmunkára és digitális oktatásra kényszerülő szülők és gyermekeik ugyanis laptopok mellett táblagépeket is vásároltak maguknak.
A Samsung részesedése a 2020-as adatokhoz képest 16 százalékról 20 százalékra nőtt, az Amazoné 8 százalékról 9 százalékra emelkedett, míg a Lenovóé 5 százalékról 9 százalékra erősödött, ezzel szemben a Huawei 11 százalékról 5 százalékra esett vissza.
Habár főként az iPad alapmodellje teljesített a legjobban eladások szempontjából a maga 56 százalékos részesedésével, a széria más darabjai is kifejezetten jó eredményeket mutattak fel.
Az iPad Air 4 és Pro modellek a teljes értékesítések 19 és 18 százalékát tették ki, míg az iPad 8 lett a legeladottabb táblagép, a rangsor második helyére pedig az iPad Air 4 lépett elő.
A helyzeten tovább javíthat a saját fejlesztésű, M1 chipekkel ellátott, ráncfelvarráson átesett iPad Pro-k piacra dobása, amelyekkel brutális üzemidőt és teljesítményt értek el, egyetlen gond, hogy a globális chiphiány miatt a gyártási folyamatok nem éppen a megfelelő ütemben zajlanak.