Noha a vezérigazgató korábban még arról beszélt, hogy a mesterséges intelligencia a munkahelyek megszűnéséhez vezethet a piacon, úgy tűnik, az EA-elnök másképp látja.
A mesterséges intelligencia kétségkívül hatalmas szerepet játszhat a szórakozás jövőjében, ahogy számos más területen is megkönnyítheti majd életünket, előbbibe pedig a videójátékok is beletartoznak. Ennek kapcsán az Electronic Arts vezetője, Laura Miele nemrég nyilatkozott is.
Miele többek között arról beszélt, hogy az AI pozitívan befolyásolhatja a játékok jövőjét: Miele immáron közel 30 éve dolgozik a vállalatnál, s a Bloombergnek adott interjújában úgy fogalmazott, a vállalat mindig is „natív AI-s szórakoztatóipari vállalat” volt, egészen az 1988-as eredeti Maddenig visszamenőleg.
Rámutatott, ez a játék az AI-t használta a labda másik oldalán lévő játékosok programozására, csakhogy most, 2023-ban a mesterséges intelligencia „egy új fázisban van”, ami jelentősen átalakíthatja a játékok és alapvetően a játékipar jövőjét.
Miele hangsúlyozta:
NE HAGYD KI
„Mindenképpen optimalizálni fogja azt, amink van az eszközök és munkafolyamatok terén, és segíteni fogja a fejlesztőket és a játékosokat, hogy jobb élményeket teremtsenek. Emellett jelentősen bővíteni fogja a tartalmat és a gyakoriságot, valamint azt, hogy hogyan jelenünk meg.”
Megfogalmazása szerint az AI „hihetetlenül átalakító” hatással lehet az EA üzleti modelljeire is, és segíthet a vállalatot egy új szintre emelni. Példaként említette, hogy az EA hálózatában jelenleg mintegy 700 millió játékos van, az AI pedig hatalmas segítséget nyújthat majd abban, hogy például moderálja a tartalmakat.