Digitális munkára és home office-ra való átállással élhetik túl a vállalatok a globális gazdasági krízist
A koronavírus-járvány következtében kialakult válságon úgy lehetnek túl legsikeresebben a cégek, ha szoros bizalmi viszonyt alakítanak ki klienseikkel a lehető legmagasabb fokú digitalizáció mellett.
A 2000 cég bevonásával végzett felmérésben a kis- és középvállalkozások (kkv-k) vezetőit arról faggatták, hogy mi segít nekik leginkább az új gazdasági helyzethez alkalmazkodásban.
A kutatásból kiderült, hogy a kkv-k előtt álló kihívás kettős: egyfelől digitalizálni szükséges gyorsított ütemben, automatizálni amit lehet, csökkentve ezzel költségeiket, tehermentesítve a kulcs-munkaerőt, felszabadítva az innovációs potenciált – írta az MTI.
Másfelől pedig őrizzék meg azt a személyes jelleget, az ügyféllel ápolt szoros kapcsolatot, amelynek köszönhetően a legtöbb ügyfélnek bizalma van irántuk.
Az SAP és az Oxford Economics kutatásának másik fontos tanulsága, hogy a digitalizáció nem egyszeri projekt, hanem egy új szemlélet: aki egyszer elkezdi, az folyamatosan áldoz rá, újabb és újabb részeredményeket érve el.
A felmérés szerint a pénzügyileg jobban teljesítő kkv-k előrébb tartanak a digitalizáció területén. A következő három évben viszont éppen azok tervezik a legkevésbé az átállást, akik még az első lépéseket sem tették meg, és azok szándékoznak jelentősebb nagyságrendű fejlesztéseket végrehajtani, akik már nagymértékben, vagy akár teljesen átálltak a digitális működésre. Magyarországon ugyan még nem ez a jellemző, de vannak olyan kkv-k, melyek már az indulástól kezdve vállalatirányítási rendszert használnak.
A kutatás alapján a digitalizáció a megkérdezettek 45 százaléka szerint csökkenti a hibákat, a kockázati tényezőket és az ezzel járó költségeket. A résztvevők 40 százaléka szerint felmenti a munkavállalókat a rutin feladatok alól, így magasabb szintű üzleti folyamatokra tudnak koncentrálni, 38 százalék úgy véli, nagyobb rálátást biztosít az ügyféligényekre. A digitalizáció csökkenti az adminisztratív költségeket és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat, előbbit a megkérdezettek 37, míg utóbbit 36 százaléka válaszolta.